۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۰۳۱۳۴
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

5 هزار زائر از خراسان شمالی به زیارت مرقد امام می روند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، پنج هزار زائر از این استان به مرقد مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی اعزام می شوند.
5 هزار زائر از خراسان شمالی به زیارت مرقد امام می روند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز پنج شنبه در نشست ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در بجنورد، بهترین الگوی خدمت به مردم را توجه به آرمان ها و اهداف والای امام و انقلاب از سوی مسؤولان دانست و اظهار کرد: اگر مسؤولان می خواهند خدمت خداپسندانه به مردم داشته باشند باید رویکردهای امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار دهند.

 

وی با تأکید بر شناخت و حراست از دستاوردهای امام(ره) و وفاداری به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر خواهان تداوم رابطه ای عمیق و معنوی از نوع ارتباط بین مردم و امام خمینی(ره) هستیم؛ باید علاوه بر بزرگداشت یاد و خاطره امام(ره)، از نظر عملی نیز ادامه دهنده راه او باشیم.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به تعیین سهمیه پنج هزار نفری برای اعزام زائران استان خراسان شمالی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) در ایام سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این زائران روز چهاردهم خرداد ماه به صورت هماهنگ از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام می شوند و روز پانزدهم خرداد، در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور خواهند داشت.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه به کیفیت بخشی تدارکات و برنامه های بزرگداشت سالگرد رحلت امام در استان تأکید کرد و گفت: باید کمیته های استانی ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، به دور از اقدامات نمایشی؛ برنامه هایی مؤثر و باکیفیت را برگزار کنند.

 

محمد ثمینی، فرماندار بجنورد نیز در این نشست به نکات جالبی اشاره کرد و گفت که در برگزاری برنامه های ملی و انقلابی از جمله بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) باید بیش از گذشته از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

 

وی اظهار کرد: باید سعی شود برگزاری چنین برنامه هایی از دخالت مستقیم ادارات و نهادها خارج شده و مردم خود در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرک، مراسم های بزرگداشت را برگزار کنند.

 

به گفته ثمینی ادارات و نهادهای دولتی باید تنها به عنوان ناظر در کنار مردم حضور داشته باشند نه آن که از صفر تا صد برنامه ها از سوی سازمان ها برگزار شود و مردم بیشتر نقش ناظر داشته باشند.

 

مهدی الهی راد، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به این که امسال برای استان سهمیه اعزام پنج هزار زائر به مرقد امام(ره) را تعیین کرده اند، افزود: پارسال همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، بیش از هفت هزار زائر از خراسان شمالی به زیارت حرم مطهر امام راحل اعزام شدند.

 

وی نیز از ادارات و ستادهای استانی بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) خواست تا در زمینه توزیع بسته های فرهنگی بین زائران حرم امام(ره) به کیفیت محصولات توزیعی توجه بیشتری داشته باشند.

 

در این نشست حسین برومند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز با بیان این که خواستگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی قیام پانزدهم خرداد سال 42 بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با رویکردی پیامبرگونه دین اسلام را در این روز زنده و حرکت انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را الگوی عملی نجات ملت های آزادی خواه دنیا دانست و افزود: مسؤولان جمهوری اسلامی وظیفه دارند با معرفی و تبلیغ شخصیت و رویکرد امام خمینی(ره) به نسل های جدید و ملت های دیگر، زمینه برای تداوم و صدور نظام اسلامی را فراهم کنند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات