۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۰۳۲۶۳
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

تفکری که می پندارد با شکست مذاکرات نظام آسیب می بیند اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران خطاب به تیم مذاکره کننده، گفت: مسؤولان مذاکره کننده ما با این نگاه وارد مذاکرات شوند که با دشمنی کینه توز و کاملا غیر قابل اعتماد رو به رو هستند.
آيت الله سيد احمد خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ارتحال حضرت‌ آیت‌الله ملکوتی را تسلیت گفت و افزود: باید به مردم تبریز تسلیت گفت؛ پیرمردی که نود سال با کوله باری از اعمال صالح به دیدار خدا رفت.

وی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله ملکوتی ملای به معنای دقیق کلمه بود، ابراز کرد: مرحوم آیت‌الله ملکوتی هم در فقه، اصول و فلسفه مجتهد بود، آن مرحوم تحصیلکرده قم و نجف و در عرصه تاریخ دنیای اطلاعات بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ حضرت آیت‌الله ملکوتی در عرصه سیاسی و مبارزاتی در دوره غربت انقلاب از اعضای فعال جامعه مدرسین بود و این افتخار برای ایشان است که نخستین کسی بود که بیانیه خلع شاه را در دوران اوج قدرت شاه امضاء کرد.

امام جعه موقت تهران با تأکید بر این‌که حضرت آیت‌الله ملکوتی تا آخر عمر ولایت فقیه را باور داشت و ارادتمند امام و رهبری بود، اظهار کرد: رهبری پیام گویایی در رابطه با این عالم بزرگوار صادر کردند و امیدواریم در مراسم‌های بزرگداشت تجلیل شایسته‌ و حق شناسی از ایشان بشود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مراسم ارتحال حضرت آیت‌الله گلپایگانی که شب گذشته در قم برگزار شد،‌گفت: حضرت آیت‌الله گلپایگانی شخصیت قابل تجلیل و تکریمی است، در دوران تبعید امام راحل و غربت انقلاب فتواهای ایشان تنها فریاد اعتراضی بود که بلند می‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت آیت‌الله گلپایگانی در عرصه زعامت حوزه نقش والایی داشتند و نظم و سامان امروزی حوزه قطعا مدیون این فقیه بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با زنان و مداحان، گفت: رهبری در این دیدارها مطالب مهم و کلیدی را بیان کردند و امیدواریم مراکز مربوط رهنمودهای رهبری را عملیاتی کنند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس،‌خاطرنشان کرد: کارتر در خاطرات خود گفته سه بار در دوره ریاست جمهوری گریه کردم؛ یک بار وقتی دانشجویان ایران سفارتخانه ما را در تهران گرفتند، یک بار زمانی که امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و آمریکا شیطان بزرگ است و مرتبه سوم زمانی که شش ماه به صورت سری برای نجات گروگان‌ها تلاش کردیم اما در صحرای طبس گرفتار شدیم.

وی با بیان این‌که قرآن یکی از ویژگی‌های طاغوت‌ها را خود بزرگ بینی می‌داند، افزود: در طول تاریخ فراعنه تاریخ و مستکبران خود را آقا بلا سر همه می‌دانند و عملکرد دولت آمریکا نمونه بارز این مسأله است. شما چکار‌ه اید که در امور مردم اوکراین دخالت می‌ کنید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دخالت‌های آشکار دولت آمریکا در اوکراین، تأکید کرد: شما چکاره‌اید که در امور مردم اوکراین دخالت می‌کنید؛ جنگ سایه در این مناطق سایه افکن شده و اسم این یعنی تجاوزگری؛ افغانستان، عراق و ایران صدها فرسخ با آمریکا فاصله دارند اما در امور این کشورها دخالت و علیه آنها توطئه می‌کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی به تعبیر آنها کاملا مردمی و دموکراتیک است،‌ابراز کرد: مردم ایران نظام دلخواه خود را تعیین کردند اما آنها از روز اول دست از توطئه علیه ما برنداشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان، خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان ما دیدند تا این لانه جاسوسی باز باشد راه تثبیت انقلاب هموار نمی‌شود و امام نیز این اقدام را انقلاب دوم نامگذاری کردند؛ اگر کشورهایی که در منطقه انقلاب کردند این تجربه ما را عملی می‌کردند امروز گرفتار نبودند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر این‌که همه مسؤولان آمریکایی به دنبال براندازی نظام ما بودند،‌ افزود: اینها اگر کاری نکردند دلیلش این بود که نتوانستند اما زهر خود را می‌ریزند؛ پس از توافقنامه قرار بود آنها مثل بچه آدم حرف بزنند اما سه تحریم و 15بار تهدید نظامی پس از توافقنامه علیه ما داشته‌اند.

وی با اشاره به مصادره اموال بنیاد علوی از سوی آمریکایی‌ها، گفت: این کاری غیر قانونی است و بر اساس دروغ بنیان‌ شده است، اگر دنیا می‌خواهد یک دولت حامی تروریست را پیدا کند در خط مقدم آن رژیم جنایت کار آمریکا است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: مسؤولان مذاکره کننده ما با این نگاه وارد مذاکرات شوند که با دشمنی کینه توز و کاملا غیر قابل اعتماد رو به رو هستند هرچند بارها مسؤولان ما این مسأله را گفته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در عرصه اظهار نظرهای سیاسی وقتی رییس جمهور آمریکا دری وری می‌گوید رییس جمهور ما نیز محکم به دهن او بزند، منطق شما این نباشد که باید در برابر بدی، خوبی کنیم، این روش با دوستان اجرا می‌شود نه با دشمنان؛ مردم ما مسؤولان شجاع و با غیرت را دوست دارند.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از کسانی که برقراری رابطه با آمریکا را سبب حل مشکلات می‌دانند،‌ ابراز کرد: این تفکری را که برخی مطرح می‌کنند که اگر مذاکرات شکست بخورد نظام آسیب می‌بیند دروغ است؛ نظام ما محکم و ملت ما مقتدر است؛ مردم 8 سال با این دول استکباری که امروز در قالب 5+1 است جنگیدند.

آیت‌الله خاتمی یکی از راه‌های مقابله در برابر دشمنان را انس با خدا دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر با خدا باشید خداوند نقشه‌های دشمن علیه شما را خنثی می‌کند؛ هیچ یک از مسؤولان ما خبر از توطئه آمریکا نداشتند اما خدا توطئه آمریکا را در صحرای طبس خنثی کرد.

وی صبر را از دیگر راه‌های کمک خداوند به بندگان خواند و با انتقاد از کسانی که می‌گویند تا کی باید بگوییم مرک بر آمریکا،‌ گفت: تا زمانی که دشمن هست جهاد نیز باید باشد./927/پ201/ج

ارسال نظرات