۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۰۳۳۲۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مولفه های فرهنگ انتظار برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که نسل جوان ما امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری و انس با فرهنگ مهدویت است، خاطرنشان کرد: باید مؤلفه ها و شاخصه های اصلی این فرهنگ و مفهوم انتظار برای جوان به خوبی تبیین شود تا یک جوان بتواند به عنوان الگویی جامع از آن بهره گیرد.
حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد مهدویت استان گفت: انقلاب اسلامی ایران، حلقه اتصال عمیق و جدانشدنی با قیام حضرت مهدی(عج) دارد و نقش اصلی و حقیقی این حرکت عظیم مردمی را می توان در تمسک به فرهنگ ناب مهدویت جستجو کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اگر فرهنگ مهدویت در جامعه رواج یابد، بداخلاقی‌ها و مشکلات برطرف می‌شود، افزود: باید فرزندانمان را از نظر معنوی و فرهنگی دوستدار و تشنه سیره و منش زندگی حضرت فاطمه (س) و فرهنگ مهدوی تربیت کنیم.

 

وی با تأکید براین که نگاه به مقوله انتظار و مهدویت باید دقیق و عمقی باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظیفه ما شیعیان تقویت معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای خدشه دار کردن فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: امروز آنها تلاش دارند تا جامعه را نسبت به فرهنگ تعالی بخش مهدویت و انتظار بیگانه کنند.

 

وی، ترویج بدعت و شبهات در خصوص مهدویت را مهم ترین تلاش دشمنان در جهت تضعیف اعتقادات دینی مردم نسبت به مسأله مهدویت دانست و ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر در رفع این شبهه ها تلاش زیادی از سوی متولیان دینی و فرهنگی کشور صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران اظهار داشت: تقویت بعد هویت دینی و فرهنگ مهدویت در جامعه زمینه تقویت سایر ابعاد هویتی را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی مهدویت را فرهنگی تعالی بخش دانست و با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این فرهنگ ناب در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: باید نسل جوان جامعه را با این فرهنگ ارزشمند اسلامی به خوبی آشنا کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که نسل جوان ما امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری و انس با فرهنگ مهدویت است، خاطرنشان کرد: باید مؤلفه ها و شاخصه های اصلی این فرهنگ و مفهوم انتظار برای جوان به خوبی تبیین شود تا یک جوان بتواند به عنوان الگویی جامع از آن بهره گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که عالم هستی نمی‌تواند بدون حجت باشد، تاکید کرد: اگر بر روی زمین حجتی نباشد همه چیز نابود خواهد شد، حجت حقیقی روی زمین ذات اقدس الهی است و قدرت و ولایت مطلقه از آن او است./950/پ202/ب

ارسال نظرات