۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۰۳۵۵۱

تدوین نظام نامه حمایت از نخبگان حوزوی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحول در حوزه علوم انسانی و حوزه علوم دینی زمینه ساز تحول در سایر بخش های علمی است، گفت: نظام نامه حمایت از نخبگان حوزوی در بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی تدوین شده است.
تدوین نظام نامه حمایت از نخبگان حوزوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جلسه انجمن تجاری سازی فناوری خراسان جنوبی با بیان این که استفاده از توانمندهایی نخبگان برای رسیدن به درآمد ملی و ثروت یکی از راه های میانبر پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشور است، گفت: امروز نخبگان یکی از مهم ترین پشتوانه های قدرت فرهنگی و اقتصادی کشورها در سطح جهان محسوب می شوند.

 

وی ادامه داد: خراسان جنوبی از ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه نخبگان برخوردار است و بعضی از طرح هایی که نخبگان استان ارایه می کنند در سطح بین المللی از اهمیت برخوردار است بنابراین حمایت اقشار سرمایه دار برای تبدیل طرح های ثروت آفرین نخبگان به محصولات و کالاهای تولید شده در داخل علاوه برافزایش کیفیت و کمیت تولیدات داخلی موجب افزایش اشتغال و کار آفرینی در سطح استان می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید صاحبان صنایع از طرح های نخبگان برای افزایش تولیدات خود نهایت بهره وری را داشته باشند، گفت: تدوین قوانینی که صاحبان صنایع و صاحبان ثروت را ترغیب به حمایت از طرح های نخبگان کند در سطح کشور ضروری است.

 

حجت الاسلام عبادی همچنین از تدوین نظام نامه حمایت از نخبگان حوزوی در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: نخبگان حوزوی باید در تدوین قوانین و مقرارت مربوط به نخبگان حوزوی و قرآنی همکاری بیشتری با بیناد ملی نخبگان خراسان جنوبی داشته باشند.

 

وی گفت: همکاری نخبگان و استفاده از نخبگان در حوزه علوم اسلامی و علوم دینی و سایر رشته های نخبه پروری در زمینه های علمی می تواند مسیر پیشرفت چند دهه ای کشور را به یک مسیر کوتاه و چند ساله تبدیل کند.

 

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید یک اتاق مخصو ص برای تبادل نظر مستقیم نخبگان و صاحبان ثروت در استان ایجاد شود، گفت: مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری تاکنون بارها در سخنان خود اقتصاد رانتی و وابسته به نفت را عامل عقب ماندگی کشور در بیشتر حوزه های اقتصادی عنوان کرده اند، گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری اقتصاد دانش بینان و تحول در حوزه نخبه پروری به ویژه حوزه علوم انسانی و علوم دینی راهکار پیشرفت همه جانبه کشور در عرصه های گوناگون است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که مسؤولان استانی باید توجه ویژه ای به نخبگان داشته باشند، گفت: باید توجه مسؤولان تنها به نخبگان فعال در حوزه صنعت نباشد بلکه باید نخبگان حوزوی و نخبگان فعال در حوزه علوم انسانی نیز در حیطه حمایتی مسؤولان استانی به ویژه استاندار قرار داشته باشند.

 

لازم به ذکر است، در این جلسه طرح های چند نفر از نخبگان با حضور سرمایه داران و صاحبان صنایع در راستای تجاری سازی مورد بررسی قرار گرفت./968/پ202/ب

ارسال نظرات