۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۰۳۶۹۱
از سوی حوزه ولیعصر اهواز صورت می گیرد؛

برپایی اردوهای جهادی تبلیغی در مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به برپایی اردوی جهادی تبلیغ با حضور طلاب این مدرسه علمیه در مناطق محروم و آسیب پذیر فرهنگی اظهار داشت: در این طرح که در روزهای آخر هفته صورت می گیرد طلاب به تبلیغ دین در مناطق مشخص شده می پردازند.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي ، مدير مدرسه علميه ولي عصر(ع) اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، شامگاه دوشنبه، هشتم اردیبهشت ماه، در اجلاسیه مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان با بیان این که مدرسه علمیه ولیعصر(عج) نخستین مدرسه سفیران هدایت استان خوزستان است که در سال 1380 تأسیس شده است، اظهار داشت: این مدرسه اکنون 110 طلبه در حال تحصیل دارد.

وی با بیان این که مدرسه ولیعصر(عج) 162 طلبه فارغ التحصیل دارد، خاطرنشان کرد: حضور در طرح هجرت، کادر حوزه علمیه، نهاد نمایندگی ولی فقیه و حضور در طرح صالحین از جمله مواردی هستند که طلاب فارغ التحصیل این حوزه در آن فعالیت دارند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تا کنون 140 پایان نامه در این مدرسه علمیه تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این پایان نامه ها پیرامون موضوعاتی از جمله تبلیغ، مهدویت روانشناسی و فرقه های ضاله بوده اند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پژوهش در این مدرسه علمیه اظهار داشت: هر طلبه پس از پایان 10 ترم تحصیلی باید 20 تحقیق در موضوعات گوناگون ارائه دهد که این طرح سهم بسزایی در ارتقای سطح علمی طلاب دارد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز به اهمیت بحث تبلیغ اشاره و خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی خطابه فارسی و عربی با هدف ارتقا سطح سخنوری طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: طرح جرعه نور با هدف آشنایی علمی و عملی طلاب با فنون سخنرانی نیز در این مدرسه انجام می شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به موفقیت هر ساله طلاب این مدرسه در آزمون سراسر مدارس علمیه سفیران هدایت کشور تصریح کرد: به جهت تشویق این طلاب اربعین سال جاری طلاب برتر از سوی مدرسه به سفر کربلا اعزام شدند.

وی با بیان این که درس اخلاق به صورت هفتگی در هر چهارشنبه در این مدرسه علمیه برگزار می شود، گفت: کلیپ های موعظه و نصایح بزرگان اخلاق نیز برای طلاب این مدرسه علمیه در بین نماز ظهر و عصر پخش می شود.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز اجرای طرح مدیر گروهی و برگزاری کلاس حفظ قرآن را از دیگر برنامه های این مدرسه علمیه عنوان کرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تبلیغ در راه دین همچون جهاد در راه خداوند است، اظهار داشت: این مهم تنها با تلاش و پشتکار صورت می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به برپایی اردوی جهادی تبلغ با حضور طلاب این مدرسه علمیه در مناطق محروم و آسیب پذیر فرهنگی اظهار داشت: در این طرح که در روزهای آخر هفته صورت می گیرد طلاب به تبلیغ دین در مناطق مشخص شده می پردازند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات