۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۰۴۰۴۹
آیت‌الله ری‌شهری:

قلمی دارای تقدس است که در مسیر ارزش های الهی باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان این‌که قلم‌زدن برای خداوند صدقه جاریه است، گفت: شهید مطهری(ره) از کسانی بود که در زمینه‌های مختلف قلم زد و به دلیل اخلاصی که داشت و به برکت خون پاکش قلم مطهرش نیز برکت فوق‌العاده‌ای پیدا کرد.
همايش مسعاي قلم در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی پیش از ظهر امروز در همایش مسعای قلم که در سالن همایش‌های حج و زیارت استان قم برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره افرادی که در راه خداوند و بیان معرفةالله و ارزش‌های الهی قلم زده‌اند، گفت: قلم‌زدن برای خداوند صدقه جاریه است.
وی افزود: جای دارد از مقام شهدای اهل‌قلم به ویژه شهید مطهری(ره) نیز تقدیر کرد که قلم و نوشته آنها به برکت خون پاکشان جایگاهی مضاعف پیدا کرده است.
رییس مؤسسه دارالحدیث با بیان این که شهید مطهری سرآمد شهدای اهل قلم بود، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در زمینه‌های مختلف قلم زد و به دلیل اخلاصی که داشت و به برکت خون پاکش قلم مطهرش نیز برکت فوق‌العاده‌ای پیدا کرد.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری با اشاره به این‌که قلم‌زدن برای خداوند صدقه جاریه است، خاطرنشان کرد: هر کس که با قرآن و حدیث و مکاتب مختلف آشنایی دارد، می‌داند که در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام، قلم و نوشته ارزش ندارد و آیات ابتدایی سوره قلم مدعای این مطلب است.
وی تصریح کرد: اصولا اسلام مبتنی بر علم و آگاهی است و حضرت امیرمؤمنان(ع) هر در این راستا می‌فرماید «ریشه ایمان، علم و معرفت است».
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که آینده جهان از آن اسلام است، بیان داشت: اگر دشمنان به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند چهره اسلام را مخدوش و زشت نشان دهد به خاطر همین مطلب است که اسلام رسیدن به ایمان را در علم‌آموزی و آگاهی می‌داند.
وی یادآور شد: قلمی دارای ارزش، تقدس و اهمیت است که در خدمت مردم، آگاه‌سازی مردم، وحدت جامعه اسلامی و گسترش ارزش‌های الهی باشد.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری با اشاره به این‌مطلب که تمام مفاسدی که از ناحیه قلم حرکت می‌کند به این دلیسل است که در مسیر خداوند حرکت نکرده است، گفت: اگر قلم‌زن برای رضای خداوند قلم بزند، هیچ گاه قلم او در خدمت به دشمنان و تضغیف نظام و مقدسات اسلامی حرکت نمی‌کند.
وی با بیان این که افرادی که در راه غیرخدا  و برای تضعیف مقدسات اسلامی قلم می‌زنند، خود مدعی نیستند که در راه غیرخدا قلم می‌زنند، بلکه ادعا دارند که برای آگاهی مردم قلم می‌زنند، خاطرنشان کرد: باید از فعالیت این‌گونه افراد جلوگیری شود و متولیان فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه و دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد در این راستا نقش ارزنده‌ای دارند.
رییس مؤسسه دارالحدیث در ادامه با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش «مسعای قلم»، گفت: این همایش کاری نو و بسیار پسندیده است که در دوره برادر عزیزمان حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر انجام می شود به نوعی ارج نهادن به قلم افرادی است که در راستای حج قلم زده‌اند.
وی با اشاره به این‌که مسأله حج و قلم‌زدن پیرامون آن کار بسیار مهم و ارزشمندی است، گفت: کتاب‌های خوبی تاکنون درباره حج و زیارت نوشته شده ولی نیاز است خلأ‌هایی که در عرصه قلم وجود دارد برطرف شود و به مسائل دیگر پیرامون مسأله حج نیز پرداخته شود.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان این‌که مسأله حج فقط فقهی نیست و مسائل بسیاری در این عرصه وجود دارد، ابراز داشت: جا دارد در زمینه‌هایی که کمتر قلم زده شده، کتاب هایی نوشته شود و در زمینه‌های دیگر هم تقویت صورت بگیرد.
وی بر لزوم نوآوری در آثار مرتبط با حج و زیارت تأکید کرد و گفت: کتاب‌های خوبی نوشته شده است، اما باید برای پر کردن خلأها تلاش بیشتری شود.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در پایان تصریح کرد: امیدواریم حرکتی که در زمینه قلم‌زدن در راستای مسأله حج از سوی بعثه صورت گرفته موفق بوده و آینده خوبی را پیش رو داشته باشد./907/پ202/ج
ارسال نظرات