۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۰۶۴
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

غنی ترین کتابخانه حج را در اختیار داریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که در حوزه پاسخگویی به شبهات کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و پاسخ گویی به شبهات پیرامون این بخش است.
همايش مسعاي قلم در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از ظهر امروز در همایش «مسعای قلم » که در سالن همایش‌های حج و زیارت استان قم برگزار شد، با گرامی‌داشت ایام ماه رجب و مقام استاد شهید مطهری گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی در عرصه ترویج فرهنگ حج صوت گرفته است.
وی افزود: کتاب‌هایی که قبل از سال 71 درباره مسأله حج نوشته شده انگشت شمار بود، ولی در حال حاضر با عنایت خداوند متعال و اهل بیت(ع)، تنها در حوزه حج بیش از هزار اثر کتاب تألیف شده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این‌که حوزه کاری پیرامون مسأله حج بسیار وسیع است، اظهار داشت: در زمینه تقویت آداب و اخلاق، آموزش زبان عربی، شناسایی اماکن، شناسایی کشور‌های اسلامی، معرفی شیعه و پاسخ گویی به شبهات تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: امروز حج و زیارت دارای غنی‌ترین کتابخانه به صورت بروز است و پیگیر هستیم برای بقای این امر جدیدترین کتب را نیز تهیه کرده و در کتابخانه قرار دهیم تا علاقه‌مندان استفاده کنند.
وی با بیان این‌که  در حوزه پاسخگویی به شبهات کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و پاسخ گویی به شبهات پیرامون این بخش است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از حضرت آیت‌الله  سبحانی، بیان داشت: ایشان خیلی وقت‌ها، پی‌گیر کارها و پاسخ به شبهات بودند و با بنده تماس می گرفتند و جویای وضعیت می شدند و همین اسبب شد تا کتاب پاسخ جوانان شیعی را در یک تابستان تهیه کنند و رهبر معظم انقلاب هم بسیار تأکید بر این مطلب داشتند که این کتاب ترجمه و منتشر شود.
وی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز بسیار ما را در زمینه چاپ کتاب ها کمک می کنند، گفت: ایشان هم با تراکم کاری که دارند، همواره  مجلات و کتاب‌های که برای ایشان ارسال می‌کنیم را مشاهده کرده و نقطه نظرات و نکته‌هایی را برای کتاب‌ها بیان می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر با اشاره به این که افتخار می کنیم که در خدمت مراجع و علما هستیم، خاطرنشان کرد: از مراجع و بزرگان استمداد داریم که ما را در ادامه سلسله مباحث  حج یاری دهند تا بتوانیم این مسأله را به تکامل برسانیم.
وی در پایان ابراز داشت: امیدوار هستیم با گسترش تحقیقات پیرامون حج و زیارت بتوانیم آثار بیشتری را ارائه کرده و پاسخگوی شبهات این عرصه باشیم./907/پ202/ج
 
ارسال نظرات