۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۰۴۰۷۰
رییس پژوهشکده حج و زیارت خبر داد؛

شناسایی بیش از 2700 عنوان کتاب و مقاله با موضوع حج

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده حج و زیارت از شناسایی بیش از 2700 عنوان کتاب و مقاله با موضوع حج پس از انقلاب خبر داد.
همايش مسعاي قلم در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، رییس پژوهشکده حج و زیارت پیش از ظهر امروز در همایش مسعای قلم که در سالن همایش‌های حج و زیارت استان قم برگزار شد، گفت: مسأله حج و زیارت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زندگی فردی و اجتماعی ما نقش ایفا کرده است.
وی افزود: سالانه یک میلیون معتمر و حاجی به سرزمین وحی و دو و نیم میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف می‌شوند که نیازمند آثار دقیق معارف اسلامی هستند و فعالیت تحقیقی برای آنها بسیار ضروری است.
رییس پژوهشکده حج و زیارت با بیان این‌که  تاکنون بیش از 2 هزار و هفتصد عنوان کتاب و مقاله با موضوع حج، زیارت و اعتاب مقدسه مورد شناسایی قرار گرفته است، اظهار داشت: بیش از 800 عنوان از این کتاب‌ها از سوی پژوهشکده حج و زیارت تولید و منتشر شده است.
حجت‌الاسلام علیزاده موسوی ادامه داد: حدود یک هزار و 900 عنوان کتاب نیز از سوی افراد حقیقی در زمینه حج تولید و منتشر شده است.
وی فقه و مناسک حج، عرفان و اخلاق، اسرار معارف، سفرنامه‌های حج، تاریخ و جغرافی، سیاسی، اجتماعی، ادبی، هنری، تفسیری، حدیث، بهداشت و پزشکی حج را از موضوعاتی دانست که بیشترین آثار در حوزه حج و زیارت را به خود اختصاص داده‌اند.
رییس پژوهشکده حج و زیارت خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی و اجتماعی کتاب‌های متقن و قوی قابل ارائه در سطح علمی یافت نشده است که امیدواریم محققان و پژوهشگران به این مقوله بیشتر توجه کنند. ازحضرات آیات سبحانی ، صافی و جوادی آملی و آیت الله ری شهری تجلیل ویژه به عمل خواهد آمد .
وی در پایان با بیان این‌که در این همایش از 17 نفر از برگزیدگان تجلیل می‌شود، بیان داشت: حضرات آیات سبحانی، جوادی آملی، صافی گلپایگانی و آیت‌الله ری‌شهری جزو برگزیدگان این همایش هستند./907/202/ع
ارسال نظرات