۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۳۸۳
آیت‌الله سبحانی:

اعتکاف به ماه رجب محدود نشود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت بهره برداری مناسب از ایام اعتکاف تأکید کرد و گفت: بهره برداری درست جوانان از ایام اعتکاف سبب تحول در زندگی آنها می‌شود.
آيت الله جعفر سبحاني آيت الله جعفر سبحاني آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید  امشب در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، تهذیب و تعلیم را دو برنامه اسلام برای بندگان خواند و گفت: اگر می‌خواهیم قلب جوانان پذیرای بذر ایمان باشد باید قلب آنها را پاک کنیم.

وی با بیان این‌که اعتکاف سبب پاک شدن قلوب می‌شود، ابراز کرد: اعتکاف نفس انسان را تزکیه می‌کند و به او می‌آموزد که همیشه به یاد خدا باشد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که امروز وسائل هدایت و گمراهی جوانان فراهم است، اظهار داشت: دشمنان با برنامه ریزی به دنبال تباهی و فساد جوانان هستند.

حضرت آیت‌الله سبحانی نقش روحانیت را در هدایت و راهنمایی جوانان مؤثر ذکر کرد و افزود: روحانیت این توانایی را دارد که ایمان را در روح جوانان پرورش دهد.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این‌که اعتکاف پس از انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اعتکاف تنها نباید به ماه رجب اختصاص داشته باشد بلکه با برنامه ریزی باید در ماه‌های دیگر نیز به این امر توجه کرد.

وی با اشاره به این‌که برای برگزاری اعتکاف نیاز به مسجد جامع نیست، ابراز کرد: همین‌که مسجد محل اعتکاف به گروه خاصی تعلق نداشته باشد کفایت می‌کند و در این مسأله در قم مشکلی وجود ندارد.

این مرجع تقلید بر ضرورت استفاده از خطبا و وعاظ صاحب نام در اعتکاف تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از چنین افرادی در معتکف تأثیر مثبت می‌گذارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اهمیت اعتکاف در دین اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام وقتی در یک سال موفق به اعتکاف نشد در سال دیگر به جای آن اعتکاف را انجام داد.

حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت بهره برداری مناسب از ایام اعتکاف تأکید کرد و گفت: بهره برداری درست جوانان از ایام اعتکاف سبب تحول در زندگی آنها می‌شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات