۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۵۱۵

ابراز نگرانی ترکیه درباره بحران اوکراین

خبرگزاری رسا ـ در مسکو اقدامات کیف را تنبیهی نامیدند که عملا امیدهای آخر برای اجرای توافق ژنو در زمینه توقف درگیری در اوکراین را از بین می برد.
ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه که روز یکشنبه در آنکارا منتشر شد، آمده است که این کشور به خاطر تشدید درگیری در اوکراین نگران است.


وزارت امور خارجه ترکیه همچنین در ارتباط با کشته شدگان درگیری روز جمعه در اودسا واقع در جنوب اوکراین ابراز تاسف نمود. وزارت امور خارجه تمامی طرفین نزاع را به حل و فصل صلح آمیز اوضاع دعوت کرد.


از ماه مارس در شرق اکراین راهپیمایی های طرفداران فدرال شدن کشور آغاز شده است. این اواخر نیروهای اوکراینی عملیات های گسترده ای را در جنوب شرقی کشور برای توقف تظاهرات ها انجام می دهند. مراکز اصلی درگیری اسلاویانسک ، کراماترسک و سایر شهرهای استان دونتسک و همچنین لوگانسک هستند. شهرهایی که طرفداران فدرال شدن کشور کنترل سازمان های دولتی را برعهده گرفته اند.


در مسکو اقدامات کیف را تنبیهی نامیدند که عملا امیدهای آخر برای اجرای توافق ژنو در زمینه توقف درگیری در اوکراین را از بین می برد./1421/1409/ح

ارسال نظرات