۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۵۲۱
وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس:

هیچ امتیازی برای حل اختلاف با ترکیه نمی پردازیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، سیزدهم اردیبهشت در باکو، گفت: کشورش زیر بار «حرف زور» نمی‌رود و «هیچ امتیاز خاصی» برای حل اختلافات با ترکیه نپرداخته ‌است.
ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، چند روز پس از بیانیه نخست وزیر ترکیه در مورد آشتی کامل آن کشور و رژیم صهیونیستی «در آینده بسیار نزدیک»، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس نیز از سرگیری مناسبات کامل ترکیه و سرزمین های اشغالی را مورد تأیید قرار داد.

 

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر کرده بود، گفت: مناسبات کشورش با ترکیه نه تنها به سطح دوستی پیشین باز می‌گردد بلکه «بهتر از گذشته نیز خواهد شد».

 

رجب طیب اردوغان، اظهار داشت: ترکیه و اسرائیل به امضای پیمان آشتی بسیار نزدیک شده و اعلامیه آن «در چند روز آینده و حداکثر تا چند هفته آتی» منتشر می‌شود.

 

پیش از آن، زمانی که وزیر خارجه ترکیه نخست از نزدیک بودن امضای توافق آشتی خبر داده بود، نخست وزیر این کشور، گفت: تا هنگامی که اسرائیل به رفع حصر غزه اقدام نکند، دولت آنکارا با تجدید مناسبات با اسرائیل موافقت نخواهد کرد.

 

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، سیزدهم اردیبهشت در باکو، گفت: کشورش زیر بار «حرف زور» نمی‌رود و «هیچ امتیاز خاصی» برای حل اختلافات با ترکیه نپرداخته ‌است.

 

آمادگی رژیم صهیونیستی برای آشتی کامل با ترکیه در حالی است که جنبش حماس در روزهای گذشته با جنبش فتح پیمان آشتی و وحدت ملی امضا کرد.

 

این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس از تجدید وحدت و آشتی دو جنبش بزرگ فلسطینی حماس و فتح ابراز خشم کرده و مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را قطع کرده ‌است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات