۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۰۴۵۳۸
در پی اتصال سیم های برق؛

مسجد جامع فاروج در آتش سوخت

خبرگزاری رسا ـ در پی اتصال سیم های برق و وقوع آتش سوزی، مسجد جامع شهر فاروج در استان خراسان شمالی در آتش سوخت.
مسجد جامع فاروج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، روز یکشنبه مسجد جامع شهر فاروج، مرکز شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی دچار حریق شد و بخش اعظمی از آن در آتش سوخت اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.
اگر چه آتش نشانان سازمان آتش نشانی شهرداری فاروج پس از دقایقی به محل حادثه رسیدند اما شدت آتش سوزی به قدری بود که مهار آن در مدت زمان اندکی امکان پذیر نبود.
کارشناسان آتش نشانی پس از اطفای حریق، علت آن را اتصال سیم های برق اعلام کردند و گفتند که اشکال در سیم کشی مسجد علت اتصال جریان برق و آتش سوزی بوده اما با این حال تحقیقات تکمیلی برای تعیین علت دقیق آتش سوزی در جریان است.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج و نماینده ولی فقیه در این شهرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تأیید حریق مسجد جامع فاروج و سوختن بخش زیادی از آن اظهار کرد: آتش خسارت زیادی به مسجد جامع فاروج زده اما خوشبختانه به دلیل آن که حریق پیش از موعد اذان و نماز روی داده بود، خسارت جانی نداشت.
وی با بیان این که علت آتش سوزی اتصال سیم های برق عنوان شده، افزود: برآوردهای اولیه نشان می دهد که آتش سوزی امروز بیش از 700 میلیون ریال خسارت به مسجد زده است.
نماز جمعه شهر فاروج تاکنون در این مسجد برگزار می شد اما در پی آتش سوزی امروز حجت الاسلام قلی زاده گفت که از این هفته نماز جمعه مرکز شهرستان فاروج در مسجد امام رضا(ع) این شهر برگزار می شود.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.
این شهرستان 112 مسجد، هشت زینبیه، سه حسینیه و یک مهدیه دارد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات