۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۴۵۸۱

مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی طلاب زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله شهرستانی المپیاد علمی طلاب حوزه علمیه زنجان با حضور امام جمعه زنجان برگزار شد.
مراسم تقدير از طلاب ممتاز زنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی طلاب در مرحله شهرستانی که در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد، طلاب را به فراگیری هر چه بیشتر علوم از اساتید فرا خواند و گفت: تلاش کنید از هر یک از اساتید خود چیزی یاد بگیرید که البته جدید هم باشد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: منتظر نباشید ابتدا اساتید شروع به سخن گفتن نمایند بلکه سعی کنید آغازگر پرسش و سؤالات شما باشید که از علم اساتید بهره بیشتری برده و چیزهای تازه تری بیاموزید.

 

امام جمعه زنجان در ادامه طلاب را به یادگیری تلاوت قرآن با صوت زیبا ترغیب و تشویق کرد و اظهار داشت: در خواندن قران با صوت زیبا تلاش و کوشش کنید که صوت زیبا بر زیبایی شنیدن قرآن می افزاید که البته صوت زیبا داشتن در خواندن مرثیه که مورد علاقه عموم مردم هم هست بسیار مؤثر واقع می شود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه علم را منشأ تمامی برکات و کمالات در زندگی عنوان و تصریح کرد: منشأ همه برکات در زندگی و کمالات نفسانی علم است که در روایات و آیات قرآن کریم به نور بودن آن اشاره شده است ولی در مقابل تمامی بدبختی ها و رذایل اخلاقی از جهل سرچشمه می گیرد که به همراه خود جمود ذهنی و فکری و ظلمت می آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه پذیرش نور علم را منوط به داشتن ظرفیت دانست و تأکید کرد: پذیرش نور علم هم ظرفیت خاص خودش را می طلبد و اگر کسی این ظرفیت را داشته باشد نور آفتاب علم بر قلب او تابش خواهد کرد و اگر هم ظرفیت نداشته باشد نور علم یک دقیقه هم در قلب او تاب نمی آورد و جای خود را به ظلمت جهل می دهد.

 

وی در ادامه حرص و طمع فراوان نسبت به یادگیری علم را یک فضیلت خواند و گفت: حرص و طمع در روایات نسبت به کسب مال دنیا مذموم و تقبیح شده است ولی حرص و طمع هر چه قدر در آموزش و فراگیری علم زیاد باشد یک نوع فضیلت محسوب می شود و لذا برای کسب این مهمان الهی باید قلب خود را پاکیزه و مطهر نماییم.

 

امام جمعه زنجان در پایان خطاب به طلاب ابراز داشت: طلبه ها باید توجه داشته باشند که مدارک علمی در حوزه های علمیه هدف نیست، هر چند لازم است اما صرف داشتن مدرک حوزوی که معادل فلان مدرک دانشگاهی است به درد نمی خورد و باید واقعا عالم بود.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از آقایان محسن عیوضی، سید علی موسوی، علی رضا عسگری، جواد محمدی، مهدی باقری، محسن خالقی، محسن حکیمی، محسن هاشمی، حامد مظفری، محمد مظفری، حسن بیگ محمدی، احمد رضا فتحی و مصطفی محمدی به عنوان برگزیدگان مرحله شهرستانی المپیاد علمی طلاب با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات