۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۰۴۵۹۷
رییس پلیس آگاهی استان قم:

قم جزء 5 شهر امن کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس آگاهی استان قم با تأکید بر این‌که قم یکی از پنج شهر امن کشور است، گفت: در این زمینه مردم و عوامل قضایی نقش چشمگیری دارند و به کم شدن وقوع جرم در شهر کمک می‌کنند.
سرهنگ مهدي قدمي، رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قدمی رییس پلیس آگاهی استان قم ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به دستگیری باند سارقین بانک‌ها در شهر قم، گفت: در روزهای نخستین نیمه دوم سال گذشته سرقت‌هایی به صورت باندی در مقابل بانک‌های قم آغاز و در این زمینه شکایت‌هایی از سوی مردم صورت گرفت.

وی با بیان این‌که سارقین طعمه‌های خود را از داخل بانک‌ها شناسایی می‌کردند، ابراز کرد: این سارقین با استفاده از ترفندهای گوناگون اقدام به سرقت پول این افراد می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی استان قم با اشاره به این‌که باند سارقان از یک گروه پنج نفره تشکیل شده بودند، اظهار کرد: این گروه مبالغی از یک تا 15 میلیون تومان را از بانک‌های شعبه صفائیه، زنبیل آباد، بلوار امین و سالاریه سرقت کرده بودند.

وی با بیان این‌که شاکیان این پرونده 45 نفر هستند، افزود: این سارقان 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از اموال مردم را سرقت کرده که خوشبختانه از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

قدمی ادامه داد: یکی از سارقان سابقه بیست و پنج فقره سرقت را در پرونده خود دارد.

رییس پلیس آگاهی استان قم به ارائه برخی از نکات امنیتی پرداخت و گفت: مردم باید به این مسأله توجه داشته باشند که از حمل پول نقد خود داری کرده و از کارت‌های الکترونیکی بانک‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر هم افراد به ناچار مجبور به حمل پول نقد شدند باید نکات ایمنی را کاملا رعایت کرده و از حمل پول نقد در مرئا و منظر مردم خود داری کنند.

رییس پلیس آگاهی استان قم با تأکید بر این‌که بانک‌ها باید به وسائل ایمنی مجهز شوند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از بانک‌های شهر به دوربین مجهز نیستند؛ یکی از عوامل پیشگیری سرقت دوربین است.

قدمی شرایط اجتماعی را یکی از عوامل تأثیر گذار در وقوع جرم خواند و ابراز کرد: هوشمند سازی معابر و خیابان‌ها یکی از عوامل پیشگیرانه است و به کم شدن آمار مجرمانه در سطح شهر کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که قم یکی از پنج شهر امن کشور است، گفت: در این زمینه مردم و عوامل قضایی نقش چشمگیری دارند و به کم شدن وقوع جرم در شهر کمک می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی استان قم همچنین در ادامه این نشست خبری از دستگیری شخصی که با استفاده از احساسات معنوی مردم تحت عنوان سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و حج سوء استفاده می‌کرد، خبر داد./927/202/ع

ارسال نظرات