۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۹۱۴
امام جمعه ایلام:

ایلام نماد مقاومت، ایثار و فداکاری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: ایلام با ظرفیت های بالفعل و بالقوه ای که دارد اما هنوز از محرومیت رنج می برد، این استان سرشار از استعدادها و پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه است که نیازمند به توجه و سرمایه گذاری دارد.
امام جمعه ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام، در جمع با شکوه مردم ایلام به مناسبت سفر رییس جمهور به این استان گفت: دوران دفاع مقدس نماد ایثار و فداکاری مردمان این خطه است که جانانه از کشور خود دفاع کردند، دکتر روحانی به مهد دلاوران مقاوم و ایثارگران قهرمان هشت سال دفاع مقدس تشریف آورده اید.

 

وی ادامه داد: استان ایلام در طول تاریخ همواره رشادت های فراوانی از خود به نمایش گذاشته است، این استان در 8 سال جنگ تحمیلی شاهد رشادت های فراوانی بوده است، مردم استان ایلام در 8 سال دفاع مقدس حتی یک لحظه هم خاک استان را رها نکردند و با رشادت فراوان از مرزها و کیان کشور دفاع کردند.

 

 حجت الاسلام و المسلمین لطفی گفت: آقای رییس جمهور شما خود مسؤولیت مهم پدافند کشور را در دوران جنگ به عهده داشته اید و در جریان بمباران های رژیم صدام بوده اید، ایلام صدها بار با شدیدترین بمباران ها مواجه بود و بیش از 60 درصد شهر کاملا ویران شد.
 
نماینده ولی فقیه در ایلام تصریح کرد: با وجود تمام سختی ها مردم سلحشور ایلام از 420 کیلومتر مرز استان دفاع و پاسداری کردند و عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس نظیر میمک، والفجر 3، محرم، عاشورا و فتح المبین در خطه شهید پرور ایلام پیروزی های بزرگی را به ارمغان آورد.

 

 وی خاطرنشان کرد: شهر مهران زمانی آوازه اش جهانی شد که امام(ره) فرمود: مهران را هم خدا آزاد کرد، این شهر امروز نیازمند توجه ویژه است، مهرانی که محل عروج شش هزار شهید از سراسر کشور است اگر در دوران جنگ قدمگاه ایثارگران، شهدا، فداکاران و بسیجیان و سپاهیان بود امروز میزبان زوار عتبات عالیات است که روزانه شاهد حضور هزاران نفر از سراسر کشور در این مرز هستیم.

 

 امام جمعه ایلام گفت: ایلام با ظرفیت های بالفعل و بالقوه ای که دارد اما هنوز از محرومیت رنج می برد، این استان سرشار از استعدادها و پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه است که نیازمند به توجه و سرمایه گذاری دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین لطفی اظهار داشت: استان ایلام دارای ذخایر نفت و گاز، زمین های حاصلخیز ، جوانان برومند و نخبه ای است که منتظر اقدام های جدی و اساسی برای رفع محرومیت از جانب دولت تدبیر و امید هستند./967/پ202/ب

ارسال نظرات