۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۰۴۹۵۳
در دیدار با اعضای شورای شهر عنوان شد؛

تأکید امام جمعه بیرجند بر استفاده از الگوهای اسلامی ایرانی در فضاسازی شهری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر ضرورت توجه به الگوهای اسلامی ایرانی در فضاسازی شهری از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تأکید کرد.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان این که اعضای شورای اسلامی شهر در سال فرهنگ و اقتصاد باید توجه بیشتر به انجام طرح های فرهنگی و اسلامی در داخل شهر داشته باشند، گفت: از آن جایی که مصلی المهدی مهم ترین نماد فرهنگی شهر بیرجند و استان خراسان جنوبی محسوب می شود همه اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند باید همت خود را بر تکمیل فضای فیزیکی این مصلی قرار دهند.

 

وی با بیان این که خراسان جنوبی یکی از فرهنگی ترین استان های کشور است، گفت: باید نظارت بر فعالیت و طرح های فرهنگی در شهر بیرجند از سوی شورای اسلامی شهر به گونه ای باشد که همه المان ها و ساخت سازهای طراحی شده در شهر علاوه بر بهره مندی از عناصر اسلامی با فرهنگ بومی مردم استان نیز منطبق باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با بیان این که امسال خوشبختانه بیشتر المان های طراحی شده در هر با الگوهای بومی و اسلامی منطبق است، گفت: شورای اسلامی شهر بیرجند و شهرداری باید توجه بیشتری برای حل معضلات اجتماعی در شهر از جمله تکدی گری داشته باشند چرا که این معضل اجتماعی چهره شهر را زشت می کند.

 

وی با اشاره به حضور اتباع افغانی در استان، گفت: باید نظارت بیشتری بر سبک زندگی این گروه در شهر صورت گیرد چرا که کسی که برای نخستین بار به بیرجند سفر می کند نمی تواند تشخیص دهد که این اشخاص از مردم بومی استان هستند یا اتباع بیگانه، بنابراین باید به گونه ای بر این افراد نظارت شود که همه شئون اجتماعی و فرهنگی شهروندی را در استان و شهر بیرجند به خوبی رعایت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که شورای اسلامی شهر بیرجند باید از همه ظرفیت های نسل جوان به خصوص دانشجویان و طلاب برای اداره شهر بهره گیرد، گفت: نظر سنجی از نسل جوان در اداره امور فرهنگی شهر موجب افزایش تأثیرگذاری این برنامه در مناسبت های مختلف می شود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که استفاده از ظرفیت های دانشجویان رشته های گرافیک، معماری و هنر می تواند در دگرگونی و تغییر چهره شهر موثر باشد و می تواند زندگی در شهر را برای مردم دلپذیر کند، گفت: باید زندگی شهری از کارکرد کنونی خود خارج شده و شهرها به محلی برای آرامش روحی و معنوی مردم تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی یادآور شد: بی توجهی به امور شهری و ساخت سازها می تواند موجب خستگی، دلزدگی و افسردگی مردم از زندگی در شهرها شود که این موضوع خود در درازمدت زمینه رکود را در جامعه فراهم می کند./968/پ202/ب

ارسال نظرات