۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۰۱۶
فردا و پس فردا در استان البرز؛

مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ بیست جزء و حفظ کل در روزهای هجدهم و نوزدهم اردیبهشت ماه در استان البرز برگزار می‌شود و 44 طلبه از سراسر کشور در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.
پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآن و حديث حوزه‌هاي علميه

حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی، مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق، حفظ بیست جزء و حفظ کل در روزهای پنج شنبه و جمعه هجدهم و نوزدهم اردیبهشت ماه در مؤسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی استان البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در راستای ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی و به‌منظور شناسایی و تشویق طلاب به قرائت، حفظ و تدبر در معارف قرآن و عترت این مسابقات را برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام مقنی نصرآبادی با بیان این که 44 نفر از طلاب سراسر کشور که به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند، در این مسابقات با هم رقابت می‌کنند، ابراز داشت: احتمالا آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این مراسم سخنرانی می‌کند.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نزدیک به شش هزار نفر در کل رشته‌ها در پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه نام نویسی کردند.

وی با اشاره به این‌که مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات پانزدهم اسفندماه سال گذشته در رشته‌های حفظ یک جزء، پنج جزء و 10 جزء و قرائت ترتیل به‌صورت سراسری در مراکز استان‌ها برگزار شد، گفت: مرحله نهایی این رشته‌ها و همچنین مرحله مقدماتی رشته‌های حفظ بیست جزء و حفظ کل و قرائت تحقیق در پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از وجود یک بخش ویژه به نام «تلاوت معنا محور» در این دوره از مسابقات برای نخستین بار در مسابقات قرآنی کشور خبر داد و ابراز داشت: این بخش پیرو مطالبات رهبر معظم انقلاب به قاریان مبنی بر این‌که «قرآن را به گونه‌ای تلاوت کنید که گویا الان درحال نازل شدن است» برنامه ریزی و اجرا می‌شود، برای این بخش هیأت داوری مستقل و هدایای ویژه در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مقنی نصرآبادی برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویجی حفظ قرآن، کارگاه مراحل انس با قرآن و مشاوره‌های قرآنی را به‌عنوان برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات مطرح کرد./956/ت302/ص

ارسال نظرات