۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۰۵۱۴۱

احتمال نسل کشی در آفریقای مرکزی

خبرگزاری رسا ـ ادامه خشونت های قومی و فرفه ای در آفریقای مرکزی نگرانی جامعه بین الملل را از احتمال بروز نسل کشی دیگری در منطقه برانگیخته است.
آفريقا

به گزاری سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ ادامه خشونت های قومی و فرفه ای در آفریقای مرکزی نگرانی جامعه بین الملل را از احتمال بروز نسل کشی دیگری در منطقه برانگیخته است.


پس از آنکه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ماه گذشته از احتمال تکرار فاجعه 1994 روندا ابراز نگرانی کرد، کریستینا جورجیوا کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه نیز احتمال بروز یک نسل کشی را در آفریقای مرکزی منتفی ندانست.

کمیسر اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ضمن دیدار از اردوگاه های پناهجویان در آفریقای مرکزی گفت: «این خطر وجود دارد که با یک نسل کشی روبرو شویم. قتل هایی که می بینیم در بیشتر مواقع نتیجه راهزنی است و نه با قصد و نیت کشتن کسی با مذهبی متفاوت روی می دهد. اگر این راهزنی ها متوقف نشود اقلیتی قربانی آن خواهند بود و این موضوع آفریقای مرکزی را به نسل کشی سوق خواهد داد.»


بنا بر گزارش سازمان ملل بیش از نیمی از جمعیت آفریقای مرکزی نیاز به کمک های غذایی دارند و بیش از یک میلیون نفر نیز به دلیل خشونت های خونین خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند.


از ماه مارس گذشته با پیروزی نخستین رئیس جمهوری مسلمان در جمهوری آفریقای مرکزی، درگیری خونین میان اسلامگرایان سلکا با شورشیان مسیحی بالا گرفت. /1409/ح

ارسال نظرات