۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۵۲۴۵
آیت‌الله سبحانی:

دوری مسلمانان از یکدیگر امت اسلام را دچار چالش کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌ آیت‌الله سبحانی حفظ وحدت در میان امت اسلامی را امری ضروری خواند و گفت:‌ مشکلات امروز جامعه اسلامی به خاطر دوری آنها از یکدیگر است.
 آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه که در مدرسه حضرت آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، حفظ وحدت در میان امت اسلامی را امری ضروری خواند و گفت:‌ مشکلات امروز جامعه اسلامی به خاطر دوری آنها از یکدیگر است.

وی در ادامه با اشاره به معنای بداء، ابراز کرد: بداء از عقاید شیعیان است و در این باره کتاب‌ها مفصلی علمای گذشته درباره این مسأله نوشه‌اند.

این مرجع تقلید بداء را یکی از ضروریات شیعه دانست و گفت:‌ اهل سنت در این باره می‌گویند: بداء با آیات قرآن نا سازگار و یک عقیده فاسد است.

حضرت‌ آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که تغییر سرنوشت انسان با اعمال نیک و بد را بداء می‌گویند، افزود:‌ خدا تقدیرهای فراوان دارد و یک تقدیر ندارد.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) اعتقاد یهودیان درباره تقدیر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: یهودیان معتقد به تقدیر واحد هستند اما بشر دارای دو سرنوشت است.

وی با بیان این‌که سرنوشت در اختیار خود انسان است، گفت:‌ انسان دارای سرنوشت متعدد است که با اعمال خود می‌تواند آنها را تغییر دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که بداء در تربیت انسان مؤثر است، اظهار کرد:‌ یکی از راه‌های تربیت جامعه این است که به مسأله رجاء و امید توجه کنیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی استغفار، بداء و شفاعت را از جنیه‌های تربیتی انسان بر شمرد و افزود:‌ به وسیله این امور یأسی که در جامعه به سبب گناه پدیدار شده از بین می‌رود.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) مشرکین را از دشمنان همیشگی شیعیان بر شمرد و ابراز کرد: مؤمنان اهل سنت علاقه مند به شیعه هستند و توجه به واقعیات آنها را به حقیقت می‌رساند./927/پ202/ج

ارسال نظرات