۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۰۵۲۷۲
امام جمعه گرگان:

نقد منصفانه توسعه و بالندگی کشور را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، نقد منصفانه را حق هر فرد، گروه و جناحی دانست و گفت: نقد باید کارشناسی و دلسوزانه باشد تا موجب پیشرفت و توسعه کشور شود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، نقد منصفانه را حق هر فرد، گروه و جناحی دانست و گفت: نقد باید کارشناسی و دلسوزانه باشد تا موجب پیشرفت و توسعه کشور شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که توهین به صلاح کشور نیست و تنها بر مشکلات و نقاط ضعف کشور دامن خواهد زد، افزود: نقد عملکرد دولت حق آحاد جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که متأسفانه عده ای در این کشور تنها خط توهین و اهانت را دنبال می کنند و این مسأله به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: نقدی قابل قبول است که با راهکار و برنامه همراه باشد تا موجب پویایی و بالندگی کشور شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که تخریب به جای نقد دولت به هیچ عنوان منصفانه نیست، خاطرنشان کرد: همه باید دولت را در جهت رسیدن به اهداف نظام اسلامی و پیشرفت کشور یاری کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و با بیان این که اجرای صحیح این طرح می تواند بسیاری از مشکلات حوزه درمان و سلامت کشور را مرتفع کند، افزود: متأسفانه یکی از مشکلات مردم ما هزینه های کمرشکن حوزه درمان است که با اجرای این طرح بسیاری از آلام قشر کم درآمد جامعه کاهش خواهد یافت.

 

وی در ادامه سخنان خود به مقام معلم اشاره کرد و با بیان این که معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمان رسالت مهم تبلیغ و تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارند که همین وظیفه جایگاه آنها را در کشور سنگین تر از بخش ها می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که معلم وظیفه هدایت دانش آموزان و انتقال ادب، اخلاق و ایمان به آن ها بر عهده دارد، گفت: جامعه امروز ما نیازمند نسلی متعهد، خلاق و انقلابی است تا بتواند آینده کشور را تضمین کند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته هلال احمر اشاره کرد و با بیان این که خدمت و تلاش های شبانه روزی این نهاد مردمی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، افزود: تلاش های گسترده کارکنان هلال احمر مصداق عبادت است.

 

آیت الله نورمفیدی همچنین به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و با بیان این که اعتکاف فرصتی برای زدودن بدی و زشتی ها از درون انسان است، گفت: مراسم معنوی اعتکاف فرصت مغتنمی برای خودسازی و تهذیب نفس است.

 

وی با اشاره به این که این سنت حسنه چند سالی است که در کشور رونق خاصی یافته که جوانان و مردم از درس و مشغله های خود رها شده و در خانه پروردگار معتکف می شوند و دل را از آلودگی ها پاک می کنند، تصریح کرد: ثواب اعتکاف به حدی است که پیامبر (ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان معتکف می شدند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به هجمه های گسترده دشمنان علیه اعتقادات دینی نسل جوان کشورمان، گفت: مراسم معنوی اعتکاف می تواند نسل جوان ما را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن بیمه کند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار به گفته بزرگان در همه موضع گیری ها، سخنرانی ها در میدان های جهادی مختلف حضور داشت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه نخست این هفته نماز با تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) گفت: ایشان فضائل بسیار زیادی داشت که در روایات و احادیت اهل تشیع و اهل تسنن به خوبی به آن اشاره شده است.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: مهم ترین دغدغه امام علی(ع) بحث وحدت امت اسلامی بود که برای این مسأله، از منافع خود در زمان رسیدن به حکومت اسلامی گذشت و منافع مردم را در نظر گرفت./950/پ201/ب

ارسال نظرات