۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۵۳۳۶
در کرج برگزار شد؛

مرحله پایانی پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب

خبرگزاری رسا ـ دبیر مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خروجی این مسابقات را اعطای مدرک استادی و تربیت مربی قرآن به برگزیدگان در رشته‌های حاضر عنوان کرد و اذعان داشت: برای معرفی و راهیابی برگزیدگان و نخبگان قرآنی به مسابقات بین‌المللی رایزنی‌های لازم صورت گرفته است که تا کنون نتایج قابل قبولی از سوی مسؤولین حاصل نشده است.
مسابقات قرآن کريم طلاب و روحانيون بسيجي در قم

حجت‌الاسلام مجتبی شغلی، دبیر مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ترویج فرهنگ قرآن و حدیث خواند و گفت: دوره پنجم مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه پانزدهم اسفند سال گذشته در مرحله مقدماتی با حفظ یک‌جزء، پنج‌جزء، 10جزء قرآن کریم و رشته قرائت ترتیل در سراسر کشور آغاز به کارکرد.

حجت‌الاسلام  شغلی با بیان این‌که مرحله نهایی رشته‌های فوق در شبستان نجمه‌خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، تشریح کرد: در مرحله نهایی این رشته‌ها که شانزدهم اردیبهشت ماه برپا شد مرحله مقدماتی مسابقات حفظ کل و بیست‌جزء قران کریم و همچنین قرائت تحقیق شروع شد.

دبیر مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه با اشاره به آن‌که حفظ یک‌جزء، پنج‌جزء، 10جزء و قرائت ترتیل هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری در بیت علامه‌طباطبایی و با سخنرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاتمه یافت، اذعان داشت: آزمون رشته‌های حفظ حدیث، معارف حدیث و تفسیر قرآن مجید یازدهم اردیبهشت امسال در سراسر کشور به طور همزمان برپاشد.

وی با اعلام این‌که مرحله نهایی حفظ کل و بیست‌جزء و نیز قرائت تحقیق با حضور چهل و چهار نخبه قرآنی از متسابقین برتر که دیروز و امروز با یکدیگر به رقابت پرداختند برگزار شد افزود: در این مرحله از مسابقات در آخر سی و چهار نفر برتر در رشته‌های مذکور معرفی خواهند شد.

حجت‌الاسلام شغلی از برپایی کارگاه‌های فردی و جمعی به عنوان فعالیت‌های جانبی در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: کارگاه فردی با موضوع «مشاوره انس با قرآن» با مدیریت حجت‌الاسلام روح‌الله راسل و کارگاه جمعی با عنوان «روش حفظ قرآن کریم» توسط استاد حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی اداره شد، همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی به عنوان استاد راهنما در طول مسابقات، متسابقین را ارزیابی و راهنمایی می‌کرد.

دبیر مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در پایان خروجی این مسابقات را اعطای مدرک استادی و تربیت مربی قرآن به برگزیدگان در رشته‌های حاضر عنوان کرد و اذعان داشت: برای معرفی و راهیابی برگزیدگان و نخبگان قرآنی به مسابقات بین‌المللی رایزنی‌های لازم صورت گرفته است که تا کنون نتایج قابل قبولی از سوی مسؤولین حاصل نشده است.

گفتنی است اختتامیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه عصر روز جمعه نوزدهم اردیبهشت ماه با حضور بیش از چهارصد نفر از طلاب سراسر کشور در سالن اجتماعات سرم‌سازی کرج برگزار شد./9667/ت302/ص

ارسال نظرات