۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۵۴۷۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری اعتکاف در سه مسجد لالی، برگزاری دوره‌های تابستانه قرآنی در مسجدسلیمان، نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در اندیمشک و برگزاری مراسم اعتکاف در شهر میانرود دزفول از جمله عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی لالی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سه مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه های متنوعی برای این ایام در نظر گرفته ایم.

حجت الاسلام عسکر مهدوی، سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی لالی به معرفی مساجد برگزار کننده اعتکاف در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: مسجد جامع لالی برای برادران و مسجد النبی(ص) برای اعتکاف خواهران آماده شده است.

وی با بیان این‎که مسجد امام حسین(ع) روستای تترآباد نیز یکی دیگر از مساجد برگزار کننده اعتکاف است، افزود: در ایام اعتکاف سه محفل انس با قرآن در محل های برگزاری اعتکاف انجام می شود.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی لالی، برگزاری جلسات اخلاق را یکی دیگر از برنامه های اعتکاف این شهرستان برشمرد و گفت: در ایام اعتکاف 12 جلسه اخلاقی برای معتکفان برگزار می شود.

برگزاری دوره‌های تابستانه قرآنی در مسجدسلیمان 

نام‌نویسی دوره‌های تابستانه مؤسسه قرآنی طه شهرستان مسجدسلیمان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و تجوید، ادعیه و نهج‌البلاغه از اول خرداد آغاز می‌شود و تا 15 خرداد ادامه می‌یابد.

این کلاس‌ها در دو سطح بزرگسال و خردسال برگزار می‌شوند و ظرفیت پذیرش هریک از کلاس‌ها حداقل 15 نفر است.

برای کودکان، کلاس‌های روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم همراه با شعر و داستان برگزار می‌شود.

نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در اندیمشک

نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با حضور مسئولان در فرمانداری اندیمشک برگزار شد که فرماندار اندیمشک در این نشست اظهار داشت: برنامه‌های مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در سال جاری با نوآوری و خلاقیت بیشتری همراه خواهد بود.

حمیدرضا گودرزی افزود: در سال جاری بنا داریم برای ترویج راه و اندیشه‌های امام راحل(ره) تلاش بیشتری در ابعاد گوناگون و با همکاری ادارات و نهادها انجام دهیم.

گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهید ملک شامران در خوزستان

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری در بندر امام خمینی(ره) سالروز شهادت یوسف ملک شامران را گرامی داشتند.

در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز بندر امام به همین مناسبت شخصیت این نویسنده در قالب اجرای فعالیت طرح دیواری به بچه‌ها معرفی شد.

همچنین در این روز کتاب‌های شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران به بچه‌ها معرفی شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک خرمشهر نیز با برگزاری مراسمی سالروز شهادت نویسنده شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران را گرامی داشت.

در مرکز یک خرمشهر اعضا با شخصیت و تلاش‌های کامبیز (یوسف) ملک شامران و کتاب‌های او و چگونگی تاسیس کتابخانه کوچک محله از سوی این شهید آشنا شدند و در پایان کتاب می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم توسط بچه‌ها روخوانی و به بحث گذاشته شد.

شهید یوسف ملک شامران در سال 1341 در تهران متولد شد؛ وی علاقه زیادی به ادبیات و نقاشی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت ولی همکاری‌اش را با کانون قطع نکرد. او در سال 61 در خرمشهر به شهادت رسید، کتاب «می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم» و کتاب «همه با هم» از آثار این شهید در کانون است.

برگزاری مراسم اعتکاف در شهر میانرود دزفول

با نزدیک شدن به ایام برگزاری اعتکاف میانرود دزفول نیز خود را برای برپایی این مراسم معنوی آماده می کند تا مردم خداجوی این شهر به مدت سه روز میهمان خداوند شوند.

مردم شهر میانرود دزفول همزمان با ایام البیض با حضور در مسجد جامع معتکف خواهند شد و سه روز با خدای خود راز و نیاز می کنند./9463/د101/غ

ارسال نظرات