۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۰۵۵۲۰

برگزاری کارگاه آموزشی و نشست علمی تجزیه و ترکیب در حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه از برگزاری کارگاه آموزشی و نشست علمی تجزیه و ترکیب با هدف آشنایی هرچه بیشتر طلاب با اصول و فنون زبان عربی در این حوزه خبرداد.
برگزاری کارگاه آموزشی و نشست علمی تجزیه و ترکیب در حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه

 حجت الاسلام حسن صادقی، مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که هدف از برگزاری این کارگاه و نشست علمی آشنایی طلاب حوزه علمیه ثامن الائمه با تجزیه و ترکیب و اصول و فنون زبان عربی بوده است، گفت: در این کارگاه تمامی طلاب حوزه علمیه ثامن الائمه حضور داشتند.

 

وی با بیان این که زبان عربی زبان و کلام قرآن است، گفت: برای این که طلاب به خوبی بتوانند آموزه ها و احکام دین را از کلام الله و سخنان اهل بیت و پیامبر(ص) استخراج کنند باید به زبان عربی به خوبی تسلط داشته باشند و از آن جایی که زبان عربی قواعد بسیاری دارد آشنایی طلاب و تسلط  بر زبان عربی برای  آنها ضروری است.

 

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه با بیان این که این کارگاه آموزشی با حضور حجت الاسلام علی اکبری از اساتید بر جسته حوزه در این رشته برگزار شد، گفت: با وجود این که این کارگاه در زمان تعطیلی طلاب برگزار شده بود استقبال آنها از این کارگاه و نشست علمی بسیار خوب بود.

 

حجت الاسلام صادقی برگزاری نشست های علمی را یکی از مهم ترین راهکارهای افزایش آگاهی های عمومی و تخصصی طلاب در زمینه آشنایی با علوم و فنون مختلف و مرتبط با حوزه عنوان کرد و گفت: در مدرسه علمیه ثامن الائمه سعی شده با برگزاری اعتکاف های علمی و کارگاه های آموزشی طلاب با علوم مختلف و مرتبط حوزه به صورت تخصصی و عمومی آشنا شوند.

 

وی تسلط طلاب بر علوم مختلف حوزوی را یکی از راهکارهای مهم طلاب در تبلیغ موفق احکام دین در میان عامه مردم عنوان کرد.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به برگزاری جشن ولادت حضرت جواد الائمه در حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه، گفت: طلاب حوزه های علمیه زیرکوه هم مانند سایر اقشار جامعه در مراسم معنوی اعتکاف حضور فعالی خواهند داشت.

 

وی با تاکید بر این که مردم باید نهایت استفاده را از مراسم معنوی اعتکاف و ایام ماه مبارک رجب داشته باشند، گفت: ماه رجب ماه استغار و انابه امت اسلامی است و همین استغفار نه تنها انس و نزدیکی آدمی را به خداوند بیشتر می کند بلکه زنگار گناه را از قلب آدمی پاک می کند.

 

مدیر حوزه علمیه ثامن الائمه زیرکوه با اشاره به در پیش بودن امتحانات پایان سال طلاب به آنها توصیه کرد که از فرصت باقی مانده استفاده کرده و دروس گذشته خود را مرور کرده و در کلاس های درس با کمک اساتید به رفع اشکال دروس خود بپردازند.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین از ثبت نام طرح هجرت در دفاتر بسیج حوزه های علمیه زیرکوه برای طلاب خبرداد و گفت: طلاب علاقه مند برای ثبت نام در طرح هجرت و حضور در مناطق محروم می توانند به دفاتر بسیج مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: مراسم محوری سالروز ولادت حضرت علی (ع) در مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه برگزار خواهد شد./968/ت302/ب

ارسال نظرات