۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۰۵۵۶۲
سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم(7)؛

آیت الله حسینی: بنی امیه لکه ننگ تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی گفت: بنی امیه با رفتار های زشت و ناپسند در طول تاریخ اسلام دل مسلمانان را به درد آورده اند و اعمال ننگ آنها از تاریخ محو نمی شود.
آيت الله سيد علي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی حسینی، عالم عراقی و استاد حوزه علمیه، ظهر امروز، در هفتمین جلسه از سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم که به زبان عربی از شبکه ماهواره‎ای الاهواز پخش می‎شود با اشاره به آیه شریفه «ماجعلنا الرُّءیا التی أَرینک إلّا فتنة لّلناس و الشجرة المعلونة فی القُرءان» گفت: در تفسیر فخر رازی و برخی از کتاب های علمای اهل سنت آمده که پیامبر(ص) به اصحابش تعبیر رویای خود را بیان میکند که بنی امیه شبیه به میمون‎های زشت بالای منبر میروند و رفتار و اعمال های زشت انجام می دهند.

این عالم عراقی با بیان اینکه بنی امیه به دوشاخه سفیانیان و امویان تقسیم میشوند، خاطرنشان کرد: بنی امیه با رفتار های زشت و ناروا در طول تاریخ اسلام دل مسلمانان را به درد آورده اند و  اعمال ننگ آنها از تاریخ محو نمی شود؛ زیرا لکه سیاهی در تاریخ ثبت شده است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اصل و نسب معیار انسان مؤمن نیست بلکه اعمال و رفتار ملاک و معیار انسان مؤمن است، تصریح کرد: روایت های اسلامی بسیاری از امام سجاد(ع) درباره اعمال و کردار انسان مبنی بر «اگر انسان حبشی پروردگارش را اطاعت کند خدای متعال بهشت را نصیب او می‎کند و اگر گناه کند حتی اگر از نسب پیامبر(ص) و قریش باشد خداوند او را نفرین می‎کند» بیان کرد.

 آیت الله حسینی خاطر نشان کرد: اعمال و کردار خوب درجه انسان را نزد خداوند عزوجل ارتقا میدهد و نباید به نسب افتخار کرد؛ زیرا اگر نسب درجه انسان را ارتقا دهد پس چرا خداوند متعال ابولهب، عموی پیامبر اکرم(ص) که سرور قوم قریش بود را در قرآن کریم نفرین کرد.

این عالم عراقی با اشاره به آیه شریفه «ان اکرمکم عند الله اتقاکم» گفت: انسان مؤمن با اعمال و کردارهای پسندیده به درجه والای نزد خداوندمتعال می رسد همانگونه سلمان فارسی صحابه جلیل القدر پیامبر اکرم(ص) که از اعراب نبود به مرتبه و منزلت والایی رسید.

آیت الله سید حسینی با تأکید بر اینکه محبان  اهل بیت(ع) در طول تاریخ مورد آزار و اذیت دشمنان بودند، اظهار داشت: حکومت معاویه و امویان دشمنان اصلی اسلام بودند که در  انحراف محبان اهل بیت(ع) تلاش می کردند./9456/پ202/غ

ارسال نظرات