۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۰۵۶۳۹
آیت الله نوری همدانی:

برای طلاب نخبه باید امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار مسؤولان مرکز خدمات حوزه های علمیه، با تاکید بر شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی، گفت: امتیازات ویژه ای را برای طلاب اهل قلم در نظر بگیرد.
آيت الله نوري همداني

 به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رییس و مدیران ‏مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تمجید از اقدامات و فعالیت های مرکز خدمات طلاب، اظهار داشت: افزون بر این خدمات عمومی، امتیازات ویژه ای برای طلاب و روحانیان اهل قلم که به نوشتن کتاب و مقاله اهتمام دارند، در نظر بگیرد.

وی با اشاره به این که مرکز خدمات توانسته بخشی از مشکلات معیشتی طلاب را برطرف کند، گفت: پیش از راه اندازی این مرکز روحانیان برخلاف دیگر مشاغل حقوق بازنشستگی نداشتند و در دوران پیری برای تأمین زندگی خود دچار مشکل می شدند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ابراز تشکر از دست اندرکاران راه اندازی مرکز خدمات طلاب افزود: این مرکز با همت بلند رهبر معظم انقلاب و نیت پاک مدیران و کارکنانش راه‌اندازی شده ‏که در طول تاریخ حوزه‌های علمیه شیعی بسیار کار با اهمیتی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در گذشته برخی علما مانند سید رضی به وضعیت معیشت طلاب توجه داشتند؛ ایشان همواره برای رفع نیازهای طلاب تلاش می کرد اما در همه دوران ها چنین پشتیبانی برای روحانیت وجود نداشته است.

وی با اشاره به برخی از خدماتی که از سوی این مرکز ارائه می شود، گفت: کارهای مرکز خدمات از جمله تلاش برای تأمین مسکن، بیمه درمانی و بن معیشتی طلاب گام بسیار مهم و شایسته‌ است؛ مجموعه خدمات گسترده شما حاکی از ‏اخلاص، صمیمیت، روحیه تلاش و کوشش در مدیران مرکز خدمات است.‏/928/پ202/ج

ارسال نظرات