۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۰۵۹۶۵
آیت الله علم الهدی:

احساس از خود بودن همسر به ناسازگاری ها پایان می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: اگر احساس از خود بودن همسر در زندگی ایجاد نشود، درگیری ها و ناسازگاری های بسیاری شکل می گیرد و زن و شوهری که در ابتدا عاشق هم بودند، پس از مدتی به زننده ترین و زشت ترین موجودات برای یکدیگر تبدیل می شوند.
علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، شب گذشته در مراسم «پیوند آسمانی» از ویژه برنامه های مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به این که در بین ائمه معصومین(ع)، رأفت حضرت رضا(ع) محسوس تر است، گفت: معمولا والدین عروس و داماد در هنگام عروسی رأفت و مهربانی خاص و ویژه ای دارند، به گونه ای که این حس در هنگام جاری شدن عقد قابل درک  است؛ این رحمت و مهربانی والدین نسبت به زوج های جوان به وسیله امام رئوف وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: جوانان با بهره برداری از این رأفت می توانند تمام آرمان ها و آرزوهایی را که در زندگی مشترک و در عرصه تشکیل خانواده متبلور است از این امام همام در خواست کنند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که جمع بندی همه ابعاد زندگی در عبارتی کوتاه در قرآن کریم ذکر شده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «خدا از جنس خودتان برای شما همسر قرار داده است» بنابراین این احساس از خود بودن همسر، تمامی مسائل زندگی ـ از ابتدایی ترین تا انتهایی ترین مسأله زندگی ـ را تنظیم می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر احساس از خود بودن همسر در زندگی ایجاد نشود، درگیری ها و ناسازگاری های بسیاری شکل می گیرد و زن و شوهری که در ابتدا عاشق هم بودند، پس از مدت یک یا دو ماه به زننده ترین و زشت ترین موجودات برای یکدیگر تبدیل می شوند.

 

وی یادآور شد: احساس از خود بودن همسر سبب می شود انسان معایب همسرش را نادیده بگیرد، چرا که هیچ کس از خود ناراحت نمی شود و در برابر ناملایمات تحمل دارد.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این احساس سبب می شود زندگی حتی بدون ذره ای امکانات مادی، لذت بخش و شیرین باشد چرا که در این نوع زندگی هر یک از زوجین، دیگری را از خود می داند.

 

امام جمعه مشهد خطاب به زوج های دانشجو توصیه کرد: برای تقویت احساس از خود بودن همسر تلاش کنید؛ اگر این امر تحقق یابد دیگر هیچ یک از شما به دنبال مسائل دیگر نمی روید در نتیجه این نوع زندگی از همه زندگی ها زیباتر و لذیذتر می شود.

 

وی در پایان گفت: زوج های جوان دانشجو که براساس عشق به اهل بیت پیامبر(ص)، به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف می شوند، سلامت، عافیت، لذت و خوشی تا آخرین لحظه زندگی مشترک را از آن حضرت درخواست کنند./930/پ202/ب 

ارسال نظرات