۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۵۳۲

اجرای بیش از 2500 برنامه همزمان با سوم خرداد در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از اجرای 560 برنامه متمرکز در سراسر استان همزمان با ایام فتح خرمشهر خبر داد و گفت: علاوه بر این حدود دو هزار برنامه نیز از سوی رده های مقاومت بسیج در شهرستان های استان برگزار می شود.
مدير کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار عبدالله ملکی، مدیر کل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سوم خرداد در ساری برگزار شد به مقاومت و پایداری 35 روزه مردم خرمشهر در برابر متجاوزان بعثی عراق اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم غیور و دلاور خرمشهر استراتژی جنگ عراق را تغییر داد.

 

وی با بیان این که مقاومت مردم خرمشهر در برابر بعثی ها اهداف و برنامه های حزب بعث عراق را کاملاً از بین برد، افزود: یادآوری، تبیین و تجلیل از آن ایثار و از خودگذشتگی های مردم خرمشهر امروز رسالت همه است.

 

سردار ملکی با بیان این که در عملیات افتخار آفرین بیت المقدس شش هزار شهید و 24 هزار زخمی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این نبرد 16 هزار عراقی نیز کشته و 19 هزار نفر نیز اسیر شدند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به این که در 160 سال اخیر خرمشهر چهار بار مورد اشغال دشمنان قرار گرفت، ادامه داد: در سه مقطع که عثمانی ها و انگلیسی ها این منطقه را تصرف کرده بودند متأسفانه بخشی از خاک کشورمان بخشیده شد، اما در اشغال حزب بعث عراق، با ایستادگی و مقاومت مردم خرمشهر و رزمندگان ایران اسلامی حتی گوشه ای از خاک میهن اسلام به دست دشمن نیفتاد.

 

وی همچنین به نقش رزمندگان مازندرانی در جریان فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: مازندران در عملیات بیت المقدس 249 شهید را تقدیم انقلاب کرد که این نشان دهنده نقش ارزنده و اثرگذار رزمندگان مازندرانی در فتح خرمشهر است.

 

سردار ملکی در ادامه ایمان به خدا، تکیه بر ارزش های الهی، قرآن، دین باوری، وحدت و همدلی، صبر و استقامت و تبعیت محض از ولایت را مهم ترین رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر دانست و خاطرنشان کرد: سوم خرداد تجلی اراده، مقاومت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان نظام اسلامی بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کمیته استانی با حضور 44 دستگاه اجرایی به منظور بزرگداشت سوم خرداد در مازندران اشاره کرد و گفت: هفت کمیته در این ستاد تشکیل که شش کمیته اجرایی و یک کمیته نیز بازرسی و نظارت بود.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از اجرای 560 برنامه متمرکز در سراسر استان همزمان با ایام فتح خرمشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این حدود دو هزار برنامه نیز از سوی رده های مقاومت بسیج در شهرستان های استان برگزار می شود.

 

سردار ملکی برگزاری همایش مادران و همسران رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس، دیدار با خانواده های 249 شهید عملیات بیت المقدس، زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان، صبحگاه مشترک، تجلیل از خادمان راهیان نور، همایش مدیران شهدای گمنام در مشهد مقدس، مسابقه وبلاگ نویسی، همایش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های مازندران با محوریت خرمشهر، انجام ویزیت رایگان در مراکز درمانی، شرکت در نماز جمعه و برگزاری مراسم بزرگداشت سوم خرداد در نهادهای دولتی استان بخشی از مهم ترین برنامه های ایام سوم خرداد در مازندران است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در مازندران اشاره کرد و گفت: این جشنواره ویژه رزمندگان مازندرانی و همه افرادی که به نوعی در مقابله با ضد انقلاب در جنگ های مازندران از ابتدای انقلاب تا آبان 63 درگیر بودند؛ هست.

 

سردار ملکی در ادامه سخنان خود به ساخت پارک موزه دفاع مقدس در مازندران اشاره کرد و با بیان این که این مجموعه عظیم فرهنگی در زمینی به مساحت 75 هکتار در حال احداث است، بیان داشت: این مجموعه در هشت عرصه تعریف شده است که در صورت اتمام مراحل ساخت آن به پربازدید کننده ترین مجموعه فرهنگی استان تبدیل خواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان این که یکی از این عرصه ها تاریخ مازندران است، تصریح کرد: شاخص های تاریخی مازندران با حضور تیم متخصصی در حال استخراج و بررسی است تا در مجموعه پارک موزه عملیاتی شود.

 

وی گفت: نقش استان در پیروزی انقلاب، نقش مازندران در هشت سال دفاع مقدس و نشان دادن عملیات والفجر هشت از دیگر محورهای این پارک موزه است./950/پ202/ب

ارسال نظرات