۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۵۴۴
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

علم، دعا و عبادت از بهترین وسایل رسیدن به کمال الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که انسان باید از تمامی فرصت ها برای رسیدن به تقرب الهی استفاده کند، گفت: علم، دعا و عبادت از بهترین وسایل برای رسیدن به کمال الهی هستند.
علم، دعا و عبادت از بهترین وسایل رسیدن به کمال الهی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم رسولی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که حوزه های علمیه مهم ترین نهادهای انسان سازی در جهان اسلام هستند، گفت: طلاب باید از تمامی فرصت ها پیش آمده برای تحصیل و تهذیب نفس استفاده کنند.

 

وی با بیان این که  خراسان جنوبی در طول تاریخ علما و دانشمندان فرهیخته ای را در دامان خود پرورش داده است، گفت: طلاب و روحانیون در حال حاضر هم باید در حوزه های علمیه راه بزرگان خود را در پیش گرفته و برای اصلاح امور مردم در جامعه پیشگام باشند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که ماه شعبان یکی از مهم ترین ماه ها برای خوسازی و تهذیب نفس است، گفت: ماه شعبان ماه امام زمان(عج الله) است و بهتر است انسان در این ماه علاوه بر انجام اعمال عبادی سعی کند موانع تعجیل در فرج را عزمی همگانی و همدلی با سایر شعیان برطرف کند تا ظهور نزدیک شود زیرا تعجیل در فرج راه حل نجات بشریت از بحران ها و فساد های کنونی جامع بشریت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان این که طلاب باید در فراگیری علم و دانش از تمامی فرصت ها بهره گرفته و سعی کنند علما و بزرگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: علم، دعا و عبادت بهترین وسیله برای رسیدن به کمال الهی و دست یابی به سعادت دنیا و آخرت است که خوشبختانه علوم حوزوی تمامی این مسایل را در بردارد.

 

وی با بیان این که ائمه بزرگوار همواره طلاب و علما را به عرضه علوم خود به آنها دعوت می کردند، گفت: اگر طلاب و روحانیون علم خود را به بزرگان دین و علما عرضه کنند مشکلات علمی آنها مشخص خواهد شد و فرصت اصلاح این علوم را پیدا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب از ابتدای تاسیس سعی داشته مشکلات مسکن مردم را در جامعه تا جای ممکن کاهش داده یا مرتفع کند، گفت: خانه دار شدن مردم حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی آنها بوده و حباب گرانی و افزایش قیمت را در کشور از بین می برد و موجب می شود مسکن و ملک به قیمت واقعی خود نزدیک شود و از رانت خواری عده زیادی در کشور جلوگیری خواهد شد.

 

وی عزم همگانی و همکاری دولتمردان و مسؤولان استانی را راه حل رفع مشکلات مردم در عرصه مسکن عنوان کرد و گفت: باید دولت نظارت بیشتری بر فروش و ساخت ساز مسکن در کشور داشته باشد.

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ضمن عرض خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با بیان این که خراسان جنوبی یکی از استان های عالم پرور کشور است و علمای همچون آیت الله آیتی، آیت الله عبادی، آیت الله ربانی و سایر بزرگان را در دامان خود پرورش داده است، گفت: در حال حاضر 22 مدرسه علمیه در سطح استان فعال است که طلاب خواهر و بردار در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با بیان این که خراسان جنوبی نیازمند گسترش مدارس علمیه در استان است، گفت: در حال حاضر تعداد روحانیون و طلاب بر اساس نیاز های دینی کم جمعیت است و باید تعداد طلاب و روحانیون در استان افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که افزایش تعداد مدارس علمیه در استان نیازمند همکاری مسؤولان استانی، خیران و مرکز مدیریت حوزه های علمیه است، گفت: طلاب خراسان جنوبی با وجود محرومیت در بسیاری از عرصه های علمی در کشور پیشگام هستند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی یادآور شد: ایجاد مدارس تخصصی در رشته های کلام ، معارف و حدیث در استان تا حد زیادی توانسته است نیازهای طلاب را به تحصیل در رشته های تخصصی برطرف کند.

 

لازم به ذکر است در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی از کتاب (صاحبان خرد ناب) حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی رونمایی شد که این کتاب در هشت فصل و 430 صفحه از سوی نشر چهار درخت منتشر شده است./968/پ201/ب

ارسال نظرات