۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۰۶۸۹۱
استاد حوزه علمیه بابل:

تحریم ها زمینه ساز افزایش عزت ملی و خود اتکایی کشور شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، تحریم ها را سبب افزایش عزت ملی و خود اتکایی دانست و گفت: امروز رشد و پیشرفت ایرانی ها در هر زمینه ای موجب افتخار مسلمانان در هر جای جهان شده است و ما قبل از انقلاب این عزت امروز را نداشتیم.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا در سال 59 اشاره و تصریح کرد: آمریکا با تحریم جمهوری اسلامی باعث برکات باورنکردنی ای شد زیرا محاصره اقتصادى، فرصت پیداکردن خود، زمینه ابتکار و استقلال و خوداتکایى‏ است.

 

وی به تفاوت انگیزه ها برای تولید ملی در قبل و بعد از تحریم ها اشاره کرد و گفت: تبلیغات دشمنان دامنه‏دار و بسیار کوبنده بود که به ما تلقین کنند که شماها نمى‏توانید و از شماها ازتان هیچ کارى نمى‏آید.

 

استاد حوزه علمیه بابل، حرکت به سوی پیشرفت را از برکات تحریم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر ما ده تا 15 سال در محاصره اقتصادى واقع شویم، شخصیت خودمان را پیدا مى‏کنیم  و همه مغزهایى که راکد بودند در آن‏وقت به فعالیت مى‏افتند.

 

حجت الاسلام تقی پور لازمه پیشرفت را جدیت در امور برای نیل به اهداف بلند عنوان کرد و گفت: هر ملتی که بفهمد که اگر براى کشاورزى‏، صنعت نفت‏، براى کارخانه‏ها و تولید جدیت نکند از بین خواهیم رفت و مغزها به کار خواهد افتاد.

 

وی افزود: وقتى در یک ملتى این احساس پیدا شد که خود هر چیز مورد نیاز را تهیه کند  و متخصص در هر رشته‏اى و بازوهایى که هر عملى را انجام بدهند، پیدا مى‏شود و این همه ابتکارات و نوآوری ها از برکات این محاصره اقتصادى بود.

 

حجت الاسلام تقی پور تحریم ها را سبب افزایش عزت ملی و خود اتکایی دانست و خاطرنشان کرد: امروز رشد و پیشرفت ایرانی ها در هر زمینه ای موجب افتخار مسلمانان در هر جای جهان شده است و ما قبل از انقلاب این عزت امروز را نداشتیم.

 

وی به برخی تنگناهها در کشور اشاره کرد و گفت: البته ما کمبود و مشکلات و گرانی ناخواسته داریم اما با وجود عزت و بزرگواری ملت سلحشور و مومن مشکلات با همیاری و عزم ملی رفع خواهد شد.

 

امام جمعه گتاب به دشمنی کینه توزانه صهیونیست بین الملل با نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: صهیونیست ها آنقدر با ما دشمنی دارند که اخیرا جلوی پخش 16 شبکه ماهواره ای ما را گرفتندچون ما اهل منطقیم  و آنها نمی خواهند این صدای سراسر هماهنگ با فطرت و برابر با عقل نطام جمهوری اسلامی که خود دارای جذابیت ذاتی است به گوش جهانیان برسد.

 

وی به تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به استعدادهای داخلی اشاره کرد و افزود: یکى از تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در اداره نظام اسلامى، حرکت به سمت خودکفایى و تحقق شعار «ما مى‏توانیم» در همه عرصه‏ها از جمله خودکفایى در تولید محصولات دفاعى است.

 

این استاد حوزه علمیه به دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه ی دفاعی و دست یابی به بالاترین دانش های پیچیده ی نظامی دنیا اشاره کرد و افزود: تحریم‏ها باعث رویش‏ها و بالندگى‏هاى پر برکتى در عرصه‏هاى مختلف به‏ویژه در بخش دفاعى شده و سال‏ها است که تولید و عرضه محصولات دفاعى جمهورى اسلامى ایران در همه زمینه ها  به سوژه‏هاى خبرى رسانه‏هاى دنیا تبدیل شده است.

 

وی به برخی از این دستاوردها اشاره کرد و گفت: تولید موشک‏هاى بالستیک، هواپیماهاى جنگى، ناوها و ناوچه‏هاى دریایى، ماهواره‏ها، موشک‏هاى هدایت‏شونده، سیستم‏هاى پدافندى و هزاران محصول افتخارآفرین درزمانی آغاز شد که کشورها حتى از فروش سیم خاردار نیز به کشورمان امتناع مى‏ورزیدند.

 

حجت الاسلام تقی پور به بازدید اخیر مقام معطم رهبری از دستاوردهای دفاعی سپاه پاسداران اشاره و ضمن تاکید بر الگوگیری دیگر بخش ها از این رشد حیرت آور تصریح کرد: ما توانستیم که RQ170 را در مدت دو سال با قابلیت های بیشتر بسازیم و به پرواز در بیاوریم و رسانه های غربی از آن به عنوان تحقق کابوس یاد کردند.

 

وی ادامه داد: همه موفقیت های ما تحقق وعده الهی است که اگر در راه ایمان ثابت قدم باشیم خداوند ما را یاری خواهد کرد و همگان باید بدانند ما حتی اگر گلایه ای هم داشته باشیم؛ عزت خود را نخواهیم باخت.

 

حجت الاسلام تقی پور به اظهار ناراحتی رهبر معظم انقلاب از عدم توجه به استعدادهای داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز متأسفانه در برخى از بخش‏ها مدیران ما این پیام را درک نمى‏کنند  و نمى‏دانند که مى‏توانیم  /1313/ت302/ب

ارسال نظرات