۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۰۰۶
امام جمعه نکا:

سوم خرداد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، سوم خرداد را تجلی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان دانست و گفت: فتح خرمشهر معادلات بین المللی بر علیه ایران اسلامی را با بر هم زد.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های  عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان نکا گفت: هر چه تیم مذاکره کننده از حمایت داخلی برخوردار باشد به حتم در برابر کشورهای غربی از قدرت چانه زنی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

وی ادامه داد:  همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید از فرزندان این کشور در انجام مذاکرات حمایت کنیم نه این که موجب دلواپسی آنها شویم مسؤولان و مردم باید حامی این تیم مذاکره کننده باشند تا قدرت و ابهت ایران اسلامی حفظ و به جهانیان شناسانده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: محور مذاکره تیم مذاکره کننده ایرانی به رسمیت شناختن حق مسلم ملت ایران است که جای بسی خوشحالی و قدردانی است.

 

امام جمعه نکا همچنین فرارسیدن شهادت امام موسی کاظم(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: این امام بزرگوار در برابر کینه توزی ها و خشم دشمنان با بردباری و صبر و تحمل ایستادگی کرد که باید مرود توجه جامعه امروز باشد تا در برابر سختی ها آستانه تحمل را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی خشم و غصب را امری نکوهیده در دین اسلام برشمرد و گفت: حلم و صبر از محاسن اخلاقی است و باید کوشید که از غضب پرهیز کرد و به حلم و بردباری و صبر روی آورد. 

 

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام هفتم(ع) ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) فرمودند: هرکس دنیادوست باشد و محبت دنیا در دلش باشد، ترس از آخرت از دلش بیرون می‌رود که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد اما در شرایط کنونی این عجیب است که چرا هراسی نداریم و وقتی آیات قیامت را می‌شنویم، دلِ ما نمی‌لرزد و درس آموزی و پند آموزی نداریم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که امروزه می‌بینیم که به راحتی، بزرگی را زمین می‌زنند و فردی پست را بالا می‌برند، ادامه داد: اگر مردم، ترس از قیامت داشته باشند؛ این گونه عمل نمی‌کنند که باید رفتار خود را تغییر داده و با هدایت به سمت خوبی ها بدانیم که با این خدای رحمان و رحیم که داریم، می تواینم بهشت را برای خود با راستی و درستی بخریم.

 

امام جمعه نکا با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر نیز یادآور شد: فتح خرمشهر از سوی رزمندگان دلیر و جان بر کف اسلام و مردم و با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح، سبب تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

 

وی افزود: رزمندگان دلیر ایران اسلامی در عملیات بیت المقدس ثابت کردند که با ایمان و توکل به خداوند می توان در برابر دشمنان تا دندان مسلح به پیروزی های ارزشمند و بزرگ دست یافت.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با سفارش به تقوای الهی گفت: اگر در دل ما ترس از آخرت باشد و دغدغه‌ی قیامت داشته باشیم، باتقوا خواهیم شد./1317/پ202/ب

ارسال نظرات