۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۰۶۳

کسب رتبه سه کشوری از سوی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در زمینه ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در کشور پیشگام است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پنجمین مجمع سراسری مسؤولان و مدیران اوقاف کشور موفق به کسب رتبه سوم کشوری در زمینه عملکرد در حوزه وقف شده است.
همايش وقف و بانوان در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که خراسان جنوبی با داشتن پنج هزار و 923 موقوفه و 106 بقعه و امامزاده در کشور رتبه ششم را دارد، گفت: به لحاظ عملکرد در سال 92 اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه سوم کشوری شده است.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی علاوه بر احیای موقوفات در زمینه دریافت اسناد برای موقوفات و به روز رسانی اسناد اجاره نامه موقوفات در سایت جامع اوقاف در کشور رتبه اول را دارد، گفت: تمامی دستاوردهای اوقاف حاصل تلاش تمامی مدیران اوقاف، رسانه ها و مردم استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که اداره اوقاف و امور خیریه اجرای نیات واقفان را مهم ترین رسالت خود می داند، گفت: علاوه بر اجرای نیت واقفان، مدیران اوقاف در شهرستان های مختلف سعی کرده اند واقفان را به وقف در حوزه های روز جامعه تشویق کنند.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: آزادی خرمشهر تجلی ایمان، ارداه و ایثار رزمندگان و مردم مقاوم ایران است و آزاد سازی خرمشهر به صدام نشان داد تا فتح ایران راه زیادی دارد و هرگز نیروی اسلحه نمی تواند بر نیروی ایمان غلبه کند.

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ اسلامی از جمله وقف در جامعه به نوعی پاسداشت خون شهدا و جانبازان است، گفت: شهدا و رزمندگان جان خود را برای حفظ ارزش های اسلام فدا کردند و ترویج هر یک از ارزش های اسلامی در جامعه به نوعی خون شهدا و کرامت های آنها را در میان مردم زنده نگه می دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به انجام یک وقف جدید در شهرستان خوسف، گفت: در سال جاری میزان موقوفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 تا 30 درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرطانی و بیماران خاص در استان، گفت: وقف های پزشکی در استان یکی از حوزه ضروری وقف است و واقفان باید به انجام وقف در این زمینه برای کمک به بیماران با توجه به افزایش هزینه های درمان توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که موقوفات استان نیازمند افزایش سرمایه گذاری هستند، گفت: بخش خصوصی باید در این مورد همکاری بیشتری با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته باشد.

حجت الاسلام گرایلی ضمن قد ردانی از واقفان، از تمامی مردم برای انجام فعالیت های انسان دوستانه به وسیله وقف دعوت کرد، گفت: مقدار وقف مهم نیست وقف هر چند هم اندک باشد می تواند بخش زیادی از مشکلات جامعه را حل کند./968/پ202/س

ارسال نظرات