۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۰۷۲۱۸
استاد علوم دینی:

سیره پیامبر اکرم بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم دینی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور سیره پیامبر اکرم(ص) را بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: تحقق فرموده مقام معظم رهبری در مورد احیای سبک زندگی اسلامی در گرو الگوبرداری جامعه از سیره حضرت محمد(ص) و ائمه معصومین(ع) است.
عباس کيفي بجستاني- عضو جامعه قاريان قرآن کريم کشور

عباس کیفی بجستانی، استاد علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک فرا رسیدن بعثت رسول گرامی اسلام(ص) گفت: بعثت رسول اکرم(ص) نه تنها مهم ترین روز تاریخ اسلام، بلکه مهم ترین روز تاریخ انسانیت است چرا که در این روز شخصیتی به پیامبری و رسالت بر انسان‌ها مبعوث شد که بساط جاهلیت را برچید.

 

وی با بیان این که روز بعثت پیامبر اسلام، روز همه برکات و زیبایی ها است، افزود: باید با گرامیداشت این روز زمینه پیروی از آثار این روز پربرکت را در جامعه بیش از پیش فراهم کنیم.

 

کیفی بجستانی گفت: هدف از بعثت حضرت محمد(ص) در قلمرو اجتماعی برقراری عدالت اجتماعی و در قلمرو فردی تهذیب اخلاق و نفس است.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی قرآن کریم را سند جاودانگی بعثت دانست و با بیان این که بعثت همزاد قرآن است و با قرآن آغاز می شود، اظهارداشت: خداوند در قرآن از بعثت پیامبران و اهداف آن سخن به میان آورده از جمله در آیه دوم سوره جمعه، نکته هایی درباره بعثت پیامبران وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و تکلیف امروز مسلمانان که پیام بعثت پیامبر مهربانی(ص) را دریافته‌اند این است که به سمت اخلاقیات و معنویات روی آورده، از تفرقه و دشمنی پرهیز کنند و با رعایت حرمت دیگران آنقدر سوژه به دست دشمنان ندهند.

 

کیفی بجستانی گفت: نخستین و اساسی ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است، همان گونه که قرآن کریم می فرماید: «ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید».

 

وی با اشاره به این که هدف دیگر بعثت پیامبران، اصلاح فرد و جامعه در تمام جنبه ها است، افزود: در زمینه اصلاح اجتماعی، مهم ترین کار پیامبران الهی را می توان از میان بردن ارزش های جاهلی و کاذب و معیارهای نادرست و جایگزینی ارزش های الهی دانست.

 

کیفی بجستانی یکی دیگر از مهم ترین هدف های بعثت پیامبران را اقامه قسط و عدل در جامعه ذکر و اضافه کرد: پیامبران مبعوث شدند تا با اجرای احکام الهی و سیراب کردن تشنگان عدالت از منبع فیض الهی، زندگی بشری را رنگ الهی بزنند.

 

عضوجامعه قاریان قرآن کشور اظهار داشت: مبعث در حقیقت روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت، ممتاز و بی‌نظیر است، مبعث در حقیقت پرچم علم و معرفت را برافراشت.

 

وی افزود: بعثت با «إقرء» شروع شد: «إقرء باسم ربک الذی خلق» و با «ادع إلی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة» ادامه یافت؛ یعنی دعوت همراه با حکمت، دعوت اسلامی در حقیقت گسترش و پراکندن حکمت در سراسر عالم و در طول تاریخ است؛ همچنان که بعثت، پرچمداری و برافراشته شدن پرچم عدل است.

 

این استاد معارف اسلامی عنوان کرد: ملت ایران باید سیره پیامبر اکرم(ص) را الگوی سبک زندگی خود قرار دهند و براساس رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، سبک زندگی اسلامی را در کشور تقویت کنند.

 

کیفی بجستانی سیره پیامبر اکرم(ص) را بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد که تحقق فرموده مقام معظم رهبری در مورد احیای سبک زندگی اسلامی در گرو الگوبرداری جامعه از سیره حضرت محمد(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

 

گفتنی است، حضرت محمد(ص) روز بیست و هفتم رجب سال 40 عام الفیل، همزمان با 13 سال پیش از هجرت به مدینه، در غار حرا توسط جبرییل و از سوی خداوند متعال به پیامبری نائل و مأمور شد تا پیام وحی را به مردم برساند، شرک و بت پرستی را از روی زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد.

 

شیعیان سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) را جشن می گیرند و علاوه بر این اعمال مستحبی نظیر دعا، نماز، غسل و ... را انجام می دهند اما در نزد اهل سنت تاریخ دقیق بعثت پیامبر اکرم(ص) مشخص نیست و به دلیل نامعلوم بودن تاریخ، روز مبعث نزد اهل سنت جشن گرفته نمی‌شود اگر چه بعضی از علمای اهل سنت معتقدند که این واقعه در شب 21 ماه رمضان روی داده است./9314/ت301/ب

ارسال نظرات