۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۰۷۲۳۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

غرور و غفلت از آفات علم هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی یکی از آفات علم را غرور و غفلت خواند و گفت: افرادی که در عرصه علم گام بر می‌دارند باید مراقب باشند که دچار این آفات نشوند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه تفرش، یکی از آفات علم را غرور و غفلت خواند و گفت: افرادی که در عرصه علم گام بر می‌دارند باید مراقب باشند که دچار این آفات نشوند.

وی ادامه داد: گاهی موارد بالا رفتن علم در انسان سبب می‌شود انسان گرفتار غفلت و غرور شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حشر، اظهار کرد: خداوند در این سوره به انسان‌ها می‌فرماید هیچ‌گاه خدا را فراموش نکنید، تقوا را رعایت کرده و از اقداماتی که سبب گرفتاری می‌شود پرهیز کنید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توشه برداری در دنیا برای آخرت تأکید کرد و افزود: انسان باید در دنیا تلاش کند تا در آخرت نتیجه اقدامات شایسته خود را ببیند.

وی با بیان این‌که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود در دنیا باشد، گفت: خداوند می‌فرماید: انسان باید برای زندگی امروز خود برنامه ریزی داشته باشد تا در آخرت سعادتمند شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که خداوند شاهد و ناظر همه اعمال انسان است، ابراز کرد: انسان باید در زندگی مراقب اعمال و رفتار خود باشد و اگر بداند همه اعمال او زیر نظر است از اقدامات ناشایست دوری می‌کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت محاسبه نفس از سوی انسان تأکید کرد و اظهار کرد: انسان با محاسبه نفس و انجام کارهای نیک باید خود را برای آخرت آماده کند./927/پ202/ج

ارسال نظرات