۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۰۷۵۱۵
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تبلیغ دین اسلام و هدایت مردم رسالت‎ روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان از تحصیل یک هزار و دویست طلبه برادر در استان لرستان خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو در خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه برادران در لرستان، بیان داشت: یک هزار و دویست طلبه برادر در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک با افتتاح مرکز تخصصی باقرالعلوم  در بروجرد و مدرسه علمیه دیگر در شهرستان نورآباد، تعداد مدارس علمیه لرستان به 15 مدرسه افزایش می یابد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه با اشاره به ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه این استان، تصریح کرد: اکنون شاهد حضور پر رنگ روحانیان در لرستان هستیم.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با بیان این که تعلیم و تربیت از وظایف مهم طلاب است، افزود: استان لرستان از توان بالایی در زمینه ارتقای علوم دینی و تربیت طلاب برخوردار است.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ اسلامی، بیان داشت: طلاب و روحانیان باید با بصیرت‌افزایی و آگاهی دادن به جامعه، جلوی انحرافات را بگیرند.

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: حوزه های علمیه از  مهم ترین نهادهایی است که می تواند یاری گر نسل جوان باشد و آنها را در مسیر درست راهنمایی کند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که دشمنان سرکوب کردن شیعه را هدف اصلی خویش قرار دادند، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین اسلام و هدایت مردم رسالت علما و روحانیت است، علمای دین تلاش کنند معارف دینی را بین جامعه و نسل جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که بشر امروز نیازمند وجود معنویت و اخلاق است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید نقش خویش را در راستای تبلیغ انبیای الهی و هدایت انسان‌ها ایفا کنند./9451/ت303/ب

ارسال نظرات