۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۰۷۵۷۷
مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی:

ترویج فرهنگ نماز از اساسی ترین نیازهای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز از اساسی ترین نیاز های امروز جامعه است که باید در راستای اشاعه آن تلاش شود.
 نماز

علی بوستانی، مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: اشاعه فرهنگ نماز به عنوان مهم‌ترین فریضه دینی از اساسی‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

 

وی بر ضرورت اشاعه صحیح این فریضه مهم در میان نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: در این راستا ستاد اقامه نماز استان، همگام با سایر استان‌های کشور در سال جاری برنامه ‌های مؤثر و متنوعی را اجرا می کند.

 

بوستانی با اشاره به برنامه ‌های آموزشی و فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در سال جاری، اظهار داشت: سال جاری هفت برنامه متنوع در زمینه فرهنگی و 7برنامه آموزشی از سوی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

 

مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی از تداوم برگزاری دوره آموزشی «یاوران نماز» خبر داد و گفت: این طرح با هدف گسترش و تعمیق مبانی نماز به‌ عنوان مهم ‌ترین فریضه دینی در جامعه با مشارکت سازمان ‌های مردم نهاد اجرا می ‌شود.

 

وی تصریح کرد: این طرح با هدف استفاده از نیروهای مردمی و سمن‌ ها در ترویج فرهنگ نماز و اجرایی کردن مؤلفه‌ های فرهنگ دینی با تأکید بر اقامه نماز اجرا می ‌شود.

 

بوستانی ادامه داد: اقدامات اولیه این طرح با فراخوانی سمن ‌ها و هیئت ‌های مذهبی فعال فرهنگی و دینی آغاز و نفرات برتر و نخبه در اجرای عملیاتی طرح‌ های فرهنگی مرتبط با اقامه نماز برای تشکیل کمیته ‌های مربوطه عضوگیری می ‌شوند.

 

وی گفت: هسته اولیه این طرح را نه نفر از فعالان عرصه های فرهنگی، دینی و اجتماعی فعال در سمن‌ ها تشکیل می‌ دهند و این افراد مسؤول تشکیل کمیته‌ های هفت ‌گانه برای ارائه طرح‌ ها و برنامه‌ های کاربردی خواهند شد.

 

اجرای طرح تربیت مبلغ نماز در آذربایجان غربی

 

مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در ادامه به برگزاری طرح مفتاح در سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف تربیت مبلغ نماز در راستای گسترش فرهنگ نماز در جامعه برگزار می شود.

 

بوستانی همچنین از وجود هفت برنامه فرهنگی این ستاد در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، دو برنامه در قالب برنامه ‌های ملی در سطح کشور اجرا می‌شوند و مابقی طرح های استانی است.

 

وی تصریح کرد: مسابقه بین‌المللی وبلاگ نویسی و جشنواره فرهنگ و هنر  دو طرح ملی فرهنگی ستاد اقامه نماز در سال جاری است که به تربیت در اصفهان و همدان برگزار می شود.

 

مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی از برگزاری بیش از 145 نشست دانش‌آموزی و 145 نشست خانواده با موضوع نماز در سال جاری خبر داد و افزود: امسال برگزاری نشست دانشجویی به ستاد اقامه نماز ابلاغ نشده است ولی با تلاش مسؤولان ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی پنج نشست دانشجویی برگزار می شود.

 

بوستانی به برگزاری مسابقه مکاتبه ای نماز با عنوان «پله‌های آسمانی» ویژه دانش‌آموزان روستایی نیز اشاره کرد و افزود: امسال توزیع هفت هزار بروشور مصوب شده که ان شا الله ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی هشت هزار بروشور توزیع می کند.

 

وی برگزاری هفدهمین دوره مسابقه تألیف نماز با نام نیایش قلم با حضور نویسندگان جوان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی استان در سال جاری عنوان کرد.

 

بوستانی تصریح کرد: نشست نوجوانان و خانواده های مطهر ویژه مناطق محروم است.

 

مسؤول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: امسال دوره و کارگاه آموزشی مسایل نماز با هدف توانمند سازی و ارتقاء اطلاعات بانوان مذهبی جایگزین نشست ثانیه های انس است.

 

بوستانی در پایان گفت: برنامه های متنوعی برای وارد کردن بحث نماز در اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در تابستان امسال برنامه ریزی شده است./1301/ت303/ب 

ارسال نظرات