۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۰۷۶۴۲
آیت الله نعیم آبادی:

جامعه انقلابی ایران به هیچ دولتی وعده حمایت مطلق نداده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در انتقاد به برخی اظهارات درباره دین مردم، گفت: کسی حق ندارد زمینه را برای جهنم رفتن دیگران مهیا کند؛ جامعه متدین به هیچ دولتی قول نداده به صورت مطلق حمایت کند و تا زمانی که خطوط قرمز دین رعایت شود حمایت تکلیف همه است.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان حجت الاسلام نعيم آبادي نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در واکنش به اظهارات اخیر درباره این که مردم را به زو نمی توان به بهشت برد، بیان داشت: هیچ کس نمی گوید مردم را به زور به بهشت ببرید، این نسخه را خود خدا هم اراده نکرده است به همین خاطر انسان را برخلاف دیگر موجودات آفرینش مختار آفرید.

وی افزود: این منطق بدی است مگر می شود کسی را به زور مجبور به انجام کار خیر کرد؟! با این حال ما حق نداریم زمینه را برای جهنم رفتن دیگران فراهم کنیم، نظام اسلامی باید تا جایی که می تواند زمینه بهشت رفتن را فراهم کند و نگذارد زمینه ای برای جهنم رفتن مهیا شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به انتقادات برخی مراجع نسبت به معضلات فرهنگی از جمله استفاده بدون محدودیت از ماهواره و اینترنت، گفت: هرکس انتقاد می کند به این دلیل است که این کارها را زمینه فساد می داند.

آیت الله نعیم آبادی ممیزی کتاب ها پیش از انتشار را امری ضروری خواند گفت: کتاب ناسالم خطرش از صد غذای مسموم بیشتر است؛ کسانی می گویند نظارت در این زمینه نباشد مانند آن است که کسی بخواهد نظارت بر روی مواد غذایی نباشد و هرکس غذای مسموم مصرف کند و بمیرد هم برایش مهم نباشد؛ کتاب های انحرافی موجب می شود مردم افکارشان از بین برود.

وی با بیان این که چنین اظهاراتی حرف دین نیست، ابراز داشت: قرآن می فرماید«الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلاَةَ وَ آتَوُا الزَّکَاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ» بر این اساس حکومت دین باید بر پایه معالم دینی باشد.

نه تنها انتقاد بلکه گاهی اوقات لازم است از روی خیرخواهی فریاد زد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این که جامعه دینی به هیچ دولتی قول نداده است به صورت مطلق از او حمایت کند، گفت: دولت ها تا زمانی که در خطی که دین می پسندد باشند تکلیف همه حمایت است و اگر از این مسیر ذره ای زاویه بگیرند دیگر حمایت معنایی ندارد.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره فرمودند حمایت از دولت ها مشروط است؛ بنابراین مسلما حمایت مراجع و جامعه دینی از دولت نیز کاملا مشروط است؛ ممکن است یک فرد متدین اشتباه کند اما جامعه دینی و عقلانیت دینی اشتباه نمی کند و به محض این که تشخیص دهند کسی از این مسیر خارج شده و یا در حال خارج شدن است وظیفه خود می دانند که او را نصیحت کنند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به موضع گیری امت حزب الله در مورد انحرافات دولت گذشته، گفت: در اوایل کار دولت پیشین جامعه متدین حمایت می کردند هرچند که در همان مقطع نیز برخی به دلیل مصالح شخصی یا جناحی حمایت نکردند؛ اما زمانی که دولت زاویه پیدا کرد همان حامیان فریادشان بلند شد.

وی با تأکید بر این که نباید به بهانه نصیحت کسی را تخریب کرد، ابراز داشت: باید نصایح از سر خیرخواهی باشد و حتی اگر لازم شد باید باخیرخواهی انتقاد کرد و فریاد زد؛ این کار نه تنها بد نیست بلکه شرط قطعی حفظ، نگه داری و رشد یک جامعه است./928/ت302/ج

ارسال نظرات