۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۰۷۶۵۸

نگرانی ها از افزایش تعصب نژادی مردم انگلیس

خبرگزاری رسا ـ آقای یانگ می‌گوید در دهه ۹۰ به دلیل شیوع افکار لیبرال میزان تعصب نژادی کاهش یافت ولی اکنون این تعصب دوباره به جامعه انگلیس بازگشته است.
پرچم بريتانيا متشکل از سه کشور ايرلند شمالي،اسکاتلند و انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: بر اساس تحقیقات تازه، تقریبا یک‌سوم مردم انگلیس تعصب نژادی دارند.


تحقیقی درباره رفتارهای اجتماعی مردم انگلیس نشان می‌دهد میزان نژادپرستی از آغاز قرن حاضر افزایش یافته و به سطحی رسیده که 30 سال پیش بود.


در این تحقیق که توسط موسسه تحقیقاتی نت‌سن انجام شده، 30 درصد پاسخ‌دهندگان خود را "خیلی" تا "کمی" نژادپرست توصیف کرده‌اند.


پنی یانگ، رئیس این موسسه تحقیقاتی نتیجه نظرسنجی را "نگران کننده" توصیف کرده است.


سطح تعصب نژادی در نقاط مختلف انگلیس یکسان نیست. در لندن میزان تعصب نژادی 16 درصد است در حالی که در وست‌میدلند در غرب این کشور به 35 درصد می‌رسد.


در این تحقیق، مردان مسن‌تر که به کارهایی با فعالیت بدنی بالا مشغول بوده‌اند، بیشتر از بقیه تعصب نژادی داشته‌اند. اما بیشترین میزان افزایش تعصب در بین مردان تحصیل کرده شاغل دیده می‌شود.


سطح تعصب نژادی با بالارفتن سن افزایش می‌یابد به طوری که میزان تعصب در افراد بین 34-17 سال 25 درصد است، اما در افراد بیش از 55 سال به 36 درصد می‌رسد.


نظرسنجی درباره گرایش‌های رفتاری مردم از سال 1983 تا کنون، هر سال انجام شده است.


در سال 2001 میزان نژادپرستی 25 درصد بوده است اما این تحقیق که دوهزار نفر در آن شرکت کرده‌اند، نشان دهنده افزایش آن در جامعه انگلیس است.


به نظر می‌آید نگرانی از افزایش مهاجرت دو دلیل احتمالی افزایش تعصب نژادی در انگلیس باشد.


قوی‌ترین پیام این تحقیق به سیاستمدارانی است که باید درباره مهاجرت تصمیم بگیرند.


90 درصد پاسخ‌دهندگان که پذیرفته‌اند تعصب نژادی دارند، خواهان کاهش مهاجرت به انگلیس هستند. اما حتی 73 درصد کسانی هم که گفته‌اند تعصب نژادی ندارند، مخالف پذیرش مهاجر هستند.


آقای یانگ می‌گوید در دهه 90 به دلیل شیوع افکار لیبرال میزان تعصب نژادی کاهش یافت ولی اکنون این تعصب دوباره به جامعه انگلیس بازگشته است.


به گفته آقای یانگ، برای ساختن جامعه‌ای قوی سیاستمداران و مقام‌های محلی در انگلیس باید این موضوع را در نظر داشته باشند و راهکاری برای آن بیابند./1421/1409/ح

ارسال نظرات