۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۰۷۸۶۷
استاد حوزه دانشگاه:

شهدا پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تنها تفاوت شهدا با دیگران این است که فلش شهدا به سمت خداست و جوانانی که در تشعشع حق قرار می گیرند، مرجع و سفیر و یاد و خاطره آنها یه جان آدمی طهارت می بخشد.
حجت الاسلام حسين جوشقاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین جوشقانی استاد حوزه و دانشگاه، جمعه شب در سومین یادواره 58 شهید شهر سبز نیاسر در مسجد امیرالمؤمنین این شهر اظهار داشت: شهید به عظمت و ارادتی که به خدا داشته به شهادت رسیده است و امروز بعد از چندین سال پیام این یادواره شهدا یک گام به سوی خدا و درگاه پروردگار یکتا برداشتن است.

 

وی با بیان این که شهدا شاهد بر اعمال و رفتار و گفتار ما هستند افزود: فردای قیامت ما باید پاسخگوی شهدای خود باشیم و بگوییم در راه آرمان هایی که آنها جان خودشان را دادند چگونه قدم گذاشته ایم.

 

این استاد حوزه دانشگاه با اشاره به این سؤال برخی از دانشجویان که چرا شهدا را به جای گلزار شهدا به دانشگاهها می آورند افزود: به خاکسپاری شهدا در دانشگاههای سراسر کشور برای این است که شهدا پرچم عزت و افتخار و شرافت ما هستند و باید بر بلندترین قله رفیع مراکز علمی که دانشجویان جوان مخاطبین آن هستند برافراشته شوند.

 

حجت الاسلام جوشقانی یادآور شد: شهدا در راه اسلام و آرمان های نظام اسلامی ایران از بهترین سرمایه عمرخود که جان شان بود گذشتند و در بین شهدا، شهدایی هم بودند که با وجود کهولت سن به جبهه ها رفتند و حضور در جبهه ها را وظیفه شرعی و لبیک به ندای ولایت دانستند و به روی میدان مین گام گذاشتند تا ما امروز پای ارزش های اسلامی خود بایستیم.

 

به گفته وی، برخی پدران و مادران نابینا فرزندان جوان خود را روانه جبهه ها کردند و سال ها با دیده دل چشم به راه فرزندان خود ماندند و هنوز هم چشم انتظار جوان خود هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه از خودشناسی، دنیا گریزی و توجه ویژه به ساحت مقدس امام زمان(عج) به عنوان سه پیش نیاز عظمت شهدا و راه شهدا نام  برد و افزود: شهدا معرفتی خوبی داشتند، معرفتی که نه تنها در فکر بلکه در دل دشمن ترس و هراس انداخته بود اما خودشان آرام بودند چون خود را در محضر خدا می دیدند.

 

وی افزود: شهدا به دلیل تکلیف محوری تا پای جان در برابر دشمن ایستادند و مقاومت کردند و به پای آرمان های خود ایستادند تا مأموریتی را که بر عهده گرفته بودند به سرانجام برسانند.

 

به گفته وی شهدا به قدری تکلیف محور بودند که جوان لبنانی وصیت کرده بود بعد از شهادت او را در قم دفن نمایند تا نزدیک به ولایت باشد و احساس تنهایی نکند.

 

حجت الاسلام جوشقانی در ادامه با اشاره به این که شهدا در آزمون و امتحان الهی نباختند افزود: امروز نیز برای امام زمان خود باید حبیب بن مظاهرها را تربیت کنیم تا فردا اگر مسلمانان دچار مخاطره شدند نزد امام زمان سرافکنده نباشیم.  

 

وی افزود: افزایش جمعیت مسلمان یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در این راه خانواده ها همان گونه که خداوند روزی آنان را تا به امروز تأمین نموده است نباید نگران روزی فرزندان خود باشند که روزی رسان همه خداوند است.

 

وی با اشاره به این که طی 8 سال دفاع مقدس با دست خالی و با اتکا به خدا و ائمه اطهار در برابر همه جهان ایستاده و به پیروزی رسیدیم گفت: امروز نیز با افزایش جمعت نباید نگران روزی و آینده فرزندان خود بود.  

 

لازم به توضیح است، سومین یادواره 58 شهید شهر سبز نیاسر با حضور اقشار مردم بویژه خانواده شهدا، بسیجیان، جانبازان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس، مسؤولان شهرستان، روحانیان، ائمه جماعت مساجد و با تجلیل از خانواده 58 شهید این شهر  در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) این شهر برگزار شد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات