۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۹۰۳
مدیر کل بنیاد شهید قم خبر داد؛

برگزاری مراسم روز جانباز در مجتمع امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: مراسم ویژه روز جانباز دوشنبه 12 خردادماه در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
سيد جواد هاشمي مدير کل بنياد شهيد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم امروز در نشست خبری به ‏مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، با اشاره به رشادت‌های جانبازان، گفت: جانبازان بهترین و ‏گران‌ بهاترین سرمایه زندگی خود را در مسیر پاسداری از اسلام فدا کردند.

وی ادامه داد: جانبازان با تأسی از حضرت عباس(ع) در مقابل دشمنان و یزیدیان زمان ایستادند و خانواده‌های آنها نیز در این مسیر ایثار کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان این‌که جانبازان جزء سرمایه‌های نظام اسلامی هستند، ابراز کرد: جانبازان در راه اعتلای کلمة‌الله مقاومت کرده و با ایثار و فداکاری در برابر دشمنان ایستادند.

هاشمی ایثار و از خود گذشتگی جانبازان را سبب آسایش و امنیت امروز کشور دانست و اظهار کرد: جانبازان ما به خاطر اسلام از اعضای بدن خود گذشتند و امروز با مشکلات فراوانی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به صبر و ایستادگی جانبازان در برابر مشکلات، گفت: جانبازان ما در برخی از موارد مورد بی مهری قرار می‌گیرند اما محکم استوار در برابر مشکلات می‌ایستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان برای از بین بردن فرهنگ و اعتقادات ما را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز دشمن به دنبال از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما است، البته مردم بصیر ایران فریب این توطئه‌ها را نمی‌خورند و با تأسی از فرهنگ عاشورا در برابر آنها ایستادگی می‌کنند.

هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که بیش از 11 هزار جانباز در قم وجود دارد، گفت: تعداد فرزندان جانبازان 29 هزار نفر هستند و 101 نفر از جانبازان قم هم طی ‏این سال‌ها شهید شده‌اند.

وی با بیان این‌که 577 نفر از جانبازان استان قم جزء آزادگان هستند، افزود: از هشت نفر از جانبازان و خانواده‌های آنها طی مراسمی که به مناسبت روز جانباز ‏برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم از دیگر برنامه‌های هفته جاری را تجلیل از جانبازان شاخص هر اداره و ارگان ذکر کرد و گفت: مراسم‌های دیگری نیز در مدراس، محلات و مساجد سطح شهر برگزار و از جانبازان شاخص تجلیل به عمل خواهد آمد.

هاشمی بیان کرد: در مراسم روز جانباز از هزار و 500 نفر از جانبازان بالای 50 ‏درصد دعوت به عمل آمده است.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که جانبازان علمداران و پیشتازان دفاع از ولایت هستند، گفت: جانبازان ما با خدا معامله کردند و اگر روزی با صدامیان می‌جنگیدند امروز هم پای آرمان‌ها ایستاده‌اند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم جانبازان را جزء ارزشمندترین افراد جامعه خواند و ابراز کرد: جانبازان در هر اداره و نهادی حضور دارند با نشاط و شور خود سبب پیشرفت می‌شوند.

هاشمی با بیان این‌که ما هرچه داریم از برکت خون شهیدان و ایثارگری‌های جانبازان است، بر ضرورت قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: از آغاز مدیریت تا کنون بیش از پانصد ملاقات و سرکشی با خانواده‌های ایثارگران استان قم داشته‌ایم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده‌ایم.

وی ادامه داد: خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیازمند همکاری همه مسؤولان استانی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم همچنین بیان کرد: مراسم ویژه روز جانباز دوشنبه 12 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می شود./927/پ202/ع

ارسال نظرات