۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۰۸۲۰۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

انتقال مکتب سیاسی الهی امام خمینی نیاز اصلی جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مهم ترین وظیفه امروز ما انتقال همان مکتب سیاسی الهی امام خمینی(ره) به نسل های آینده بوده که نیاز اصلی بشریت همین است ، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد سلطه قدرت های استکباری و بین المللی و بزرگ دفع بشود چاره ای جز پیاده کردن اسلام ندارند.
امام خميني

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که امام خمینی(ره) شخصیت عظیم و بی نظیری پس از انبیاء وائمه معصومین(ع) داشته است، گفت: وجود نورانی امام راحل شخصیتی با تمام ابعاد و جامعیت بوده که همانند آن محبوب خدا نبوده و نیست.

 

وی با اشاره به این که  کار امام خمینی(ره) به نسبت بزرگترین کار تاریخ بود و به خاطر وجوهِ خاصی که در  نهضت  ایشان وجود داشت چون در دنیا انقلاب و خیزش و کودتا و دگرگونی سیاسی در نظام و حکومت بوجود آمد، بیان داشت: با آن رویکردی که در انقلاب امام راحل بود که ارائه یک مکتب سیاسی الهی و دینی در هیچ انقلابی پدید نیامد.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که امام راحل مسأله حاکمیت اسلام را مطرح فرمودند و در همشئون حکومتی دین را اصل و معیار و قانون قرار دادند، تصریح کرد: البته حکومت اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری نه به معنای حکومت مسلمانان و مسلمین است و حکومت مسلمین امروز در همین کشورهای عرب و بعضی کشورهای دیگر هم  است مثل ترکیه حکومت اسلامی نیست اما مسلمان دارد و حکومت می کند و چیزی که جامعه را مصونیت می بخشد حکومت اسلامی است.

 

حجت الاسلام جباری، با تاکید بر این که مهم ترین وظیفه امروز ما انتقال همان مکتب سیاسی الهی امام خمینی(ره) به نسل های آینده  بوده  که نیاز اصلی بشریت همین است، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد سلطه قدرت های استکباری و بین المللی و بزرگ دفع بشود چاره ای جز پیاده کردن اسلام ندارند.

 

وی با بیان این که  امروز سعادت کشورها و ملت ها و به نتیجه رساندن آرمان های ملت ما در پیروی و ادامه راه امام و اندیشه امام که حفظ حکومت اسلامی است تحقق می یابد، گفت: باید نقشه راه ما همان اندیشه امام خمینی(ره) باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران  با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خوینی 15 خرداد، گفت: قیام  15 خرداد سرچشمه ای در دین و حوزه علمیه و کانون فقه و فقاهت داشته است.

 

امام جمعه چمستان  با بیان این که این قیام برق آسا و توفنده همه اقشار و گروه ها و همه سنین را به میدان مبارزه واعتراض علیه رژیم پلید پهلوی کشانده است، بیان داشت: امام راحل در این راستا فرمودند که 15 خرداد برای اسلام بود و به اسم اسلام و با مبدأییت اسلام و راهنمایی روحانیت و هیچ نظری جز اسلام نداشت.

 

وی، ادامه داد: طبق نقل مشهور در این روزی که بنام اسلام و برای اسلام بود حدود پانزده هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند که امام خمینی(ره) فرمود تا ملت عمر دارد در مصیبت این روز غمگین است که از پول همین ملت اسلحه خریدند و مردم را کشتند.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم باید دقت لازم و هوشمندی و بصیرت گذشته خود را حفظ کنند، گفت: یکی از اهداف خبیثانه دشمنان ایجاد اختلاف عقیدتی و مذهبی و جنگ شیعه وسنی است که تنها راه مقابله با آن استفاده از خرد و عقل جمعی و دشمن شناسی و تعقیب خط سیر فعلی دشمنان در جوامع اسلامی به ویژه کشورمان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان با استفاده از ظرفیت و نیروی جهان اسلام علیه مسلمانان و در نتیجه بر ضد اسلام  گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: امروز مطلوب ترین شیوه و شگرد خود را در پیاده کردن اهداف شوم  قرار دادند که جا دارد از هر زاویه و نگاهی همگان بر آن دقت و توجه بصیرانه داشته باشیم  و با علم و آگاهی همیشه دست دشمن را می شود  رو کرد و  بر حیله های آن ها فائق آمد و نه با عصبانیت و خشونت که خواست استکبار است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات