۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۳۵۱
روز گذشته انجام شد:

دیدار رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با دو تن از وعاظ

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فعالیتهای دینی در نشست‌های جداگانه با حجج اسلام سیدمهدی طباطبایی و سیدابوالقاسم شجاعی دیدار کرد.
ديدار رييس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صادق‌زاده، رییس مرکز فعالیتهای دینی در نشست‌های جداگانه با حجج اسلام سیدمهدی طباطبایی و سیدابوالقاسم شجاعی دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی: کار فرهنگی، جدیت و عزم ملی می‌خواهد

حجت الاسلام صادق زاده در دیدار حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به نگاه فرهنگی درون سازمانی شهرداری تهران گفت: شهردار تهران در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری اعلام کرد «با عنایت به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام سال اقتصاد و فرهنگ با تقدم مسائل فرهنگی؛ از اولویت‌های ما در 5 سال پیش‌رو، طرح‌ریزی برنامه فرهنگی منسجم برای خانواده 65 هزار نفری شهرداری است» که چراغ راه ما در فعالیت‌های پیش رو است.

مشاور شهردار تهران در امور روحانیون گفت: با استناد به رویکرد امسال شهرداری تهران نسبت به پیاده‌سازی دقیق شریعت اسلام و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در تمام ادارات شهرداری؛ مناسب است، حضرتعالی که از اساتید صاحبنظر در اخلاق و فرهنگ این مرز و بوم می‌باشید مارا از افکار و اندیشه‌های خود محروم نفرمایید.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، ضمن تشکر از حسن انتخاب دکتر قالیباف گفت: انقلاب ما انقلاب اسلامی بود و مردم از ما، دیانت می‌خواستند؛ در مورد مسائل فرهنگی باید بگویم امکان کار بیشتر، وجود دارد؛ با جدیت و عزم ملی و مدیریت جهادی که از خصیصه‌های شهردار تهران است می‌شود کار را به پیش برد.

این استاد حوزه ادامه داد: ‌هرچه فعالیت‌های فرهنگی، ساده‌تر و مردمی‌تر باشد، نتیجه‌بخش‌تر است. حتی در ساخت مساجد نیز از تشریفات زاید بپرهیزید که بر معنویت لطمه وارد می‌کند؛ ضمن این‌که با این کار، امکان ساختن مساجد بیشتری فراهم می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی:  امروز شهرداری، آبرویی برای نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده، رییس مرکز فعالیتهای دینی به دیدار رییس جامعه مبلغین تهران رفت و ضمن تاکید بر اهمیت تبلیغ در اشاعه فرهنگی غنی شیعه گفت: نقش تبلیغ در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بی‌بدیل است و این مبلغین هستند که پیام خدا را به مردم می‌رسانند. از این‌رو آشنایی با فن تبلیغ و ارتقای آن، در جهت نشر و ترویج فرهنگ اسلامی به خصوص معارف اهل‌بیت (ع) در جامعه م‍وثر است.

سپس ایشان از این خطیب برجسته و توانمند دعوت نمود تا در برنامه‌هایی نظیر گردهمایی فصلی و منطقه‌ای روحانیون و ائمه جماعات که در آینده نزدیک با همکاری مناطق شهرداری برگزار می‌گردد، در زمینه شیوه ها و فنون خطابه به ارائه مطلب بپردازد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی با اشاره به مشکلات فراروی مبلغین گفت: مبلغ فقط کارش منبر است، و در جایی دیگر مسؤولیت ندارد. در حال حاضر قریب به 500 نفر مبلغ در شهر داریم، که این عزیزان با دشواری‌های خاص وظیفه خطیر تبلیغ را به دوش می‌کشند، لذا همکاری بیش از پیش شهرداری تهران قطعا می‌تواند در رفع مشکلات و ارتقاء جایگاه این سربازان امام زمان  (عج) نقش بسزائی ایفا کند.

وی در پایان با ذکر مطلبی از آقای قالیباف مبنی بر اینکه ما باید به در خانه‌های مردم رفته و رو در رو و نفر به نفر به هدایت آحاد جامعه بپردازیم، گفت: امروز شهرداری وارد مسجد و همه حوزه‌های اجتماعی شده است، لذا چهره شهر تغییر کرده و آبرویی برای نظام جمهور اسلامی به شمار می‌رود. بنده این مطب را با اطلاع و بنابر سفرهای متعدد به کشورهای اروپایی و امریکایی که برای خطابه رفته‌ام، عرض می‌کنم. امروز در میان مسئولین کشور، قالیباف در اعماق قلوب مردم جای دارد و اگر حمل به تظاهر نگردد، بنده در مواقع استجابت دعا، ایشان را دعا می‌کنم./959/د102/ص

ارسال نظرات