۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۰۸۷۲۳

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا - اعلام آخرین فرصت ارسال مقالات به کنگره بین‌المللی بی‌بی‌حکیمه‌خاتون‌(س)، وقف قطعه زمینی برای احداث پارکینگ بقعه مبارکه آقاسیدحسین شهرستان آستانه اشرفیه و وقف دو میلیارد ریالی دو نیکوکار مشهدی از مهم‌ترین خبرهای سازمان اوقاف و امور خیریه است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، آرمین محمودی دبیرعلمی کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه‌خاتون(س) اظهار کرد: دبیرخانه علمی کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه‌خاتون(س) همچنان در صدر اجرای برنامه‌های کنگره قرار دارد.

آخرین فرصت ارسال مقالات به کنگره بین‌المللی بی‌بی‌حکیمه‌خاتون‌(س)

وی با بیان این‌که کسانی که می‌خواهند آثار خود را به این کنگره ارایه دهند فقط تا پایان روز 15 مرداد مهلت دارند تصریح‌کرد: آخرین مهلت داوری مقالات دهه کرامت بوده و زمان نهایی اجرایی شدن کنگره هم در نیمه دوم هر ماه می‌باشد.

محمودی خاطر‌نشان کرد: همه مقالات منتخب توسط هیئت داوران در پایگاه منطقه‌ای علوم جهان اسلام به چاپ رسیده که دارای امتیازهای ویژه، جهت ارتقای علمی اساتید دانشگاهی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: مقالات منتخب توسط هیات داوران علاوه بر چاپ در پایگاه علمی جهان اسلام، امتیاز علمی هم خواهند گرفت.

دبیر کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه‌خاتون(س) خاطر‌نشان کرد: هیات داوران مقالات و آثار علمی کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه(س) منتخب از بین داوران کشوری و استانی می‌باشند.

محمودی با بیان این‌که جوایز برگزیدگان مقالات برتر جوایز نفیس و متناسب با شان کنگره می‌باشد، ابراز کرد: مقالات ارایه شده در سه بخش و سه محور قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه، آستان مقدسه حضرت بی‌بی‌‌حکیمه‌خاتون(س) و محور سوم معرفی شخصیت حضرت بی‌بی‌‌حکیمه(س) در 18 موضوع است.

وی از برگزاری پنجمین جلسه کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه‌خاتون(س) با حضور احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اوقاف کشور خبر داد.

وقف قطعه زمینی برای احداث پارکینگ بقعه مبارکه آقاسیدحسین شهرستان آستانه اشرفیه

یک بانوی خیراندیش، قطعه‌زمینی به مساحت هزار و 100 متر مربع را به نیت احداث پارکینگ بقعه متبرکه آقاسید حسین(ع) شهرستان آستانه اشرفیه وقف کرد.

حجت‌الاسلام خوبرو رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت: سرکار خانم احترام کهن روز کیسمی یک قطعه زمین باغی به متراژ هزار و 100 متر مربع را به نیت احداث پارکینگ و منفعت عام وقف بقعه متبرکه آقاسیدحسین(ع) این شهرستان نمود.

وی گفت: ارزش تقریبی این وقف، صد و ده میلیون ریال است.

تمام موقوفات بابل دارای سند مالکیت شدند

 رییس اداره اوقاف و امورخیریه بابل گفت: تمام موقوفات بابل دارای سند مالکیت شدند.

جعفر صفری در نشست تخصصی با رییس شورای سیاستگذاری سازمان سما مازندران، اظهار داشت: پاسخگویی روزانه به 200 تلفن و 600 مراجعه‌کننده نشان از این واقعیت دارد که اداره اوقاف و امور خیریه نهاد مردمی با مسولیت سنگین بوده که به این نهاد و مخاطبان ارزش خاصی داده است.

وی افزود: بازسازی، فراهم کردن امکانات سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، توجه به اجارات، استفاده از همکاران با توجه به سوابق تحصیلات و تخصص در جاهای مناسب از اقدامات مهم اداره اوقاف بابل است.

این مسول از ساماندهی سند مالکیت در بابل خبر داد و اذعان داشت: تمام موقوفات بابل دارای سند مالکیت شدند.

 صفری تصریح کرد: در چهار ماه اخیر، 21 پروژه نیمه‌کاره در دست اجرا داریم و در دو هفته اخیر، چهار پروژه جدید نیز شروع به‌ کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تخریب سه ساختمان قدیمی برای احداث ساختمان 12 واحد مسکونی، تخریب ساختمان دیگر برای احداث 10 طبقه با 70 واحد مسکونی و تاسیس بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی و ورزشی از مهم‌ترین پروژه‌های اوقاف بابل است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه بابل بیان داشت: موقوفات دسته‌بندی و وقف‌نامه‌ها استخراج شده است که در این راستا 500 میلیون تومان اجرای نیات واقف داشتیم.

 صفری سهمیه اداره اوقاف و امور خیریه بابل برای تربیت حافظان قرآن کریم را یک هزار و 450 نفر برشمرد و افزود: اسامی همه این حافظان به همراه 21 مربی در سامانه اوقاف ثبت شده است.

این مسول با اشاره به اینکه 6 دانگ شهرستان بابل موقوفه است، تصریح کرد: بابل بیشترین عرصه وقف کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر تعداد رقبات نیز تنها دو استان کشور با بابل برابری می‌کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل دعوت از قاری مصری، برگزاری مسابقات استانی قرآن در بابل، بستن قراردادها و اجارات به قیمت روز، اخد اسناد مالکیت، تجهیز موقوفات به GAS، ثبت درست نیت واقفان و اسکن اسناد را از دیگر اقدامات مهم اوقاف بابل برشمرد.

وقف دو میلیارد ریالی دو نیکوکار مشهدی

 دو نیکوکار مشهدی قطعه زمینی به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال را وقف کردند.

آقایان اکبر هنرمند گلشن و علی اکبر عباسیان یک قطعه زمین به مساحت 150 متر مربع واقع در منطقه طلاب مشهد را وقف کردند.

واقفین یادشده نیت خویش از وقف مذکور که ارزش آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال است را احداث مکان مذهبی اعلام کرده اند.

وقف 209 متر مربع زمین در سردشت

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از وقف یک قطعه زمین با مساحت 209 مترمربع در این شهرستان خبر داد.

عمر نجیبی با اشاره به ثبت موقوفه جدید اظهار کرد: قطعه زمینی به مساحت 209 متر مربع در این شهرستان وقف شد.

وی افزود: حسن محمد سوری، واقف خیراندیشی است که این قطعه زمین را وقف مسجد روستای جمگه سردشت کرد.

نجیبی، ارزش ریالی این موقوفه جدید 135 میلیون و 850 هزار است خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان سردشت دارای 351 موقوفه است.

اخذ سند مالکیت 6 موقوفه در خمینی شهر

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت: 6 فقره اسناد مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.

حجت‌الاسلام مهدی قربانی اظهار داشت: در دو ماهه اول سال جاری تعداد 6 فقره سند مالکیت موقوفات از اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.

وی تصریح کرد: این موقوفات با پنج کاربری تجاری و یک کاربری آموزشی با مساحتی بالغ بر یک هزارو 630مترمربع در خمینی‌شهر واقع در خیابان امام شمالی واقع شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: این موقوفات، رقبه های موقوفه دباغی است که با نیت تامین مخارخ مسجد آقاعلی اکبر در سال 1335 قمری بالغ بر 100 سال پیش وقف شده است.

وی افزود: این موقوفات توسط واقف خیراندیش آقای دباغی وقف شده است.

قربانی خاطر نشان کرد: در گذشته این موقوفات به صورت عادی وقف شده بود و هیچ گونه سندمالکیت برای آنان صادر نشده بود که با تلاش دو ساله مسئولین اوقاف شهرستان خمینی شهر سند موقوفات اخذ و مالکیت آنان اثبات شد.

وی ارزش ریالی این موقوفات را بالغ بر هشت میلیارد ریال برآورد کرد./9667/د101/ی

ارسال نظرات