۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۹۵۸

کانون طلاب امدادگر تبریز راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز از راه‌اندازی و آغاز فعالیت کانون طلاب امدادگر جمعیت هلال احمر در آینده نزدیک خبر داد.
جمعيت هلال احمر

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از راه‌اندازی و آغاز فعالیت کانون طلاب امدادگر جمعیت هلال احمر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این کانون به همت جمعی از طلاب علاقه‌مند با اهداف مختلفی فرهنگی، دینی و اجتماعی راه‌اندازی می شود.


وی با بیان این‌که امدادرسانی و خدمت به خلق خدا ریشه در آموزه های دین مبین اسلام و آیات قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: نگاهی به سیره رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز نشان می دهد که آن بزرگواران همواره در خدمت به مستضعفان، درماندگان و اقشار ضعیف جامعه پیشگام بودند که روحانیت نیز ادامه دهنده سیره ایشان هستند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به زلزله سال91 در منطقه ارسباران گفت: روحانیت و طلاب حوزه های علمیه استان نیز در آن دوران همگام با نیروهای امدادگر هلال احمر در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و از ارایه هیچ خدمتی دریغ نکردند که این خدمات تنها در مسائل دینی زلزله‌زدگان خلاصه نمی‌شد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به این‌که جلسات مقدماتی با مسؤولان هلال احمر استان جهت راه‌اندازی و آغاز فعالیت کانون طلاب امدادگر جمعیت هلال احمر در این مرکز علوم اسلامی صورت گرفته است، ادامه داد: برنامه های کانون می تواند در آموزش ارتقای مهارت‌های زندگی و امدادی نقش بسزایی داشته باشد.


وی با بیان این‌که راه‌اندازی کانون طلاب امدادگر جمعیت هلال احمر در حوزه عملیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز گامی در جهت استفاده از توانمندی‌های تبلیغی حوزه های علمیه و روحانیت به شمار می‌رود، افزود: مردمی بودن، وجه اشتراک هر دو نهاد حوزه و هلال احمر است که همین امر می تواند آغازی برای برنامه های مشترک در آینده باشد.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در پایان از آمادگی مدارس علمیه تبریز بر برگزاری همایش‌های مختلف علمی مشترک با هلال احمر و در راستای ارتقای مهارت امداد و نجات در مواجهه با حوادث غیرمترقبه تأکید کرد و گفت: به زودی کانون طلاب امدادگر هلال احمر راه اندازی و تجهیز خواهد شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات