۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۹۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

لزوم نهادینه شدن فعالیت جهادی در فرهنگ کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید فعالیت جهادی در تمامی زمینه ها در فرهنگ کشور نهادینه شود چرا که توسعه پایدار و متوازن ایران اسلامی در گرو فعالیت جهادی آحاد مردم جامعه است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل، معاونان و شماری از مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی که به مناسبت هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در خدمت مستقیم عامه مردم است چرا که مسؤولیت خطیر تأمین امنیت غذایی کشوری اسلامی را بر عهده دارد.

 

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای روان سازی زندگی اقتصادی مردم خدمات ارائه می دهد و این موضوع نیز حوزه کاری گسترده ای دارد.

 

امام جمعه بجنورد کار در حوزه جهاد کشاورزی را مقدس دانست و افزود: یکی دیگر از ویژگی های جهاد کشاورزی عنوان جهادی آن است که باید این عنوان در فرهنگ ما نهادینه شود چرا که ارزش بالایی دارد.

 

به گفته وی باید فعالیت جهادی در تمامی زمینه ها در فرهنگ کشور نهادینه شود چرا که توسعه پایدار و متوازن ایران اسلامی در گرو فعالیت جهادی آحاد مردم جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بر کار و کوشش بیشتر در کشور تأکید و تصریح کرد: در زمان طاغوت مدیریت کشور دچار مشکل شد و نتوانست به پیشرفت برسد پس هم اکنون باید با مدیریت جهادی بتوانیم کمبودها و نقصان ها را جبران کنیم.

 

وی بر توجه به زیر ساخت های بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: برای توسعه پایدار و همه جانبه باید زیر ساخت ها در بخش کشاورزی آماده شود تا این بخش تقویت شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه بخش کشاورزی بخشی استراتژیک است، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید به بخش کشاورزی و تولید توجه ویژه شود.

 

وی در خصوص تأکید رهبری مبنی بر این که استان خراسان شمالی منطقه ای کشاورزی است و باید در چند سال آینده در زمره 10 استان برتر کشور قرار گیرد، افزود: در این زمنیه باید بیشتر کار شود تا بتوانیم پاسخ مناسبی برای رهبری داشته باشیم چرا که ایشان به تولید و کشاورزی اهمیت می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بر مدرن کردن ماشین آلات بخش کشاورزی و سایر بخش ها نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به این که هم اکنون بیشتر کشورها به سمت مدرن شدن پیش می روند ما نیز نباید عقب بیفتیم و لازم است برای پیشرفت کشور تلاشی مضاعف داشته باشیم.

 

ابوالفضل یاوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: کمبود منابع آبی مهم ترین مشکل بخش کشاورزی این استان است.

 

وی با بیان این که خراسان شمالی در منطقه خشک واقع شده و با کمبود آب در بخش کشاورزی مواجه است، با تأکید بر مدیریت آب، اضافه کرد: کشاورزان باید با توجه به کمبود آب، درست از منابع آبی استفاده کنند.

 

یاوری بر حمایت از  بخش کشاورزی نیز تأکید کرد و افزود: باید مسؤولان به این بخش بیشتر توجه کنند؛ تا کشاورزان در سال های خشکسالی با مشکل مواجه نشوند و در روند کار کشاورزی مشکل ایجاد نشود.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان در بین استان های کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی در رتبه دهم قرار دارد اما باید برای ارتقای این شاخص بیشتر تلاش کنیم تا در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

وی بر مدیریت جهادی نیز تأکید کرد و افزود: با روحیه جهادی می توان شاخص های بخش کشاورزی در خراسان شمالی را ارتقا داد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات