۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۲۰۹۰۴۵

آیین بزرگداشت مادران شهدای گمنام برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش "مادران چشم به راه؛ آیین بزرگداشت مادران شهدای گمنام"؛ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
پيام رهبر انقلاب به پاس مقام مادران شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش "مادران چشم به راه؛ آیین بزرگداشت مادران شهدای گمنام؛ عصر دوشنبه نوزدهم خرداد ماه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله قرهی مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران، حجت‌الاسلام کرباسی متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، مهرداد بذرپاش نماینده مجلس شورای اسلامی، احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسؤولان لشگری حضور داشتند.

بذرپاش، نماینده مجلس نیز در سخنانی صبر را یکی از متعالی‌ترین نقطه‌ها در منظومه اخلاق اسلامی دانست و گفت: نقش "مادر" در نظام متعالی ما جایگاه والایی دارد، به همین دلیل است که فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

وی تأکید کرد: اگر اینطور کار فرهنگی انجام دادیم، هنر است نه این‌که در برابر کسانی که برنامه ریختند و این جوانان را از ما گرفتند، تسلیم شویم، هنر کار فرهنگی انقلاب اسلامی این است که زمینه را برای بهشتی کردن بیشتر مردم فراهم کنیم و گرنه بسترسازی برای فضاهای نامساعدی که خدای ناکرده عاقبتش به دوزخ می‌رسد، هنر نیست.

وی به گفته برخی مبنی براین‌که جنگ به پایان رسیده و نباید خیلی از آن دم زد اشاره کرد و در پاسخ به آن، اظهار داشت: در مجامعی که مدعی روشنفکری هستند و ژست ملی گرایی می‌گیرند، اگر بگویید از این در که بیرون می‌آیید، یک تیر به پای شما می‌خورد، بیرون می‌آیند؟.

بذرپاش بیان داشت: یک زمانی می‌گفتند جوانان بریده‌اند، درحالی‌که بزرگترها خودشان بریده بودند، فکر می‌کردند مردم بریده‌اند، برخی سیاسیون، مسؤولان، مدیران فرهنگی و آدم‌های خاص خودشان بریدند، اما چون با جمعی برخورد کرده‌اند که این‌گونه بودند، سیاه فکر کرده و فکر می‌کنند همه مردم بریده‌اند.

همچنین مسجد جامعی در این مراسم گفت: همیشه در فرهنگ کهن مملکت ما شخصیت‌هایی وجود داشته‌اند که به دفاع از میهن اسلامی همت گاشته‌ و در برابر پلشتی‌ها و پلیدی‌ها قیام می‌کردند.

وی ابراز داشت: به برکت نورانیت اسلام، مردم این سرزمین چهره‌های پهلوانی و قهرمانی را در جایگاه چهره مرد بزرگی از سلاله پاک به نام امیرمؤمنان(ع) پیدا کردند و آیین پهلوانی حول شخصیت این بزرگوار و فرزندان ایشان شکل گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر ما در این منطقه بیشترین تعداد شهدای گمنام را داریم، ریشه در اصالت عاشورایی دارد و اینها سرسپرده راه عاشورا هستند و این عزت ثمره عشق به خاندان اهل‌بیت(ع) است.

بر پایه این گزارش در این مراسم از مادران شهدای گمنام با اهدای لوح دست‌خط رهبر معظم انقلاب و هدیه سفر به مشهد مقدس تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

قرائت پیام رهبر معظم انقلاب، مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، برگزاری جشن تولد یک شهید گمنام به نام حمیدرضا شفیعی و قرائت دسته جمعی دعای فرج از دیگر برنامه‌های این همایش بود./956/پ203/ی

ارسال نظرات