۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۰۹۲۳۸
مدیر استانی حوزه خواهران چهارمحال و بختیاری:

اعتقاد به منجی و تشکیل حکومت جهانی یک اشتیاق و میل جهانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که اعتقاد به منجی موعود و تشکیل حکومت جهانی یک اشتیاق و میل جهانی است، گفت: انتظار فرج و امید به ظهور انسان کامل و تحقق ابعاد کامل آرمان‌شهر اسلامی نیاز به افرادی صالح دارد.
حجت الاسلام يدالله رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري و امام جمعه بلداجي

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی(عج)، با اشاره به آیه 18 سوره مبارکه انبیا، گفت: قرآن به عنوان کتاب مقدس مسلمانان از سوی خدا بیانگر این امر است، که اسلام سراسر دنیا را فرامی‌گیرد و اسلام حقیقی با ظهور امام زمان(عج) و هدایت ایشان در همه جا پیروز می‌شود.

 
وی افزود: در این زمان خدا موهبت خویش را شامل حال مسلمانان خواهد کرد و کمال و تمامیت، همه جامعه‌های معتقد را فراخواهد گرفت و همگان از پیشرفت و تکامل بهره‌مند می‌شوند.
 
امام جمعه بلداجی، پیشرفت نظام‌های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و علمی را از جمله گام‌های این تحول دانست و عنوان کرد: در این میان همه ساکنان این کره خاکی مسلمان خواهند شد و دین خدا، اسلام همه جهان را فراخواهد گرفت، حتی انسان‌های بی‌ایمان نیز رو به سوی آن می‌آورند.
 
مدرس حوزه علمیه شهرکرد ادامه داد: حضرت موعود(عج) هرگونه حکومت دیکتاتوری را ریشه‌کن می‌کند و با استبداد، خود کامگی و بی‌عدالتی به مبارزه خواهند پرداخت و انسانیت از جهت مادی و معنوی به تکامل می‌رسد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که، دوران حکومت اسلام حقیقی، دوران روشن فکری، عقل سلیم وشکوفایی است و تا پایان جهان مادی ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: در هر حال آن چه که از آموزه‌های اسلامی معلوم می‌شود این است که در این مدینه فاضله اسلامی هدف متحد کردن ملت‌ها و برداشتن دیوار امتیازات و اعتبارات لغو و بی‌اثر و برقرار کردن کلمه‌ واحد و همکاری و ارتباطی است، که ریشه و پایه‌ آن کلمه توحید و ایمان به آن است، دوره‌ای که تمام عوامل ترس و ناامنی برطرف شده و امنیت کامل و آرامش همه جای زمین را فرا می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: این اندیشه تحقق ظهور و حصول به شهر آرمانی آرمان‌شهر، دارای صفات و ویژگی‌های منحصر به خود است که پس از ظهور آقا امام زمان(عج) صورت عینی به خود خواهد پذیرفت.
 
امام جمعه بلداجی عنوان کرد: اندیشه آرمان‌شهر و پیدایی و پیدایش و خلق شهری آرمانی در تمامی مکتب‌ها و اندیشه‌ها به نوعی موجود بوده که در این میان دین اسلام، به سبب رویکردهای خاص توحیدنگر و ویژگی‌های خاص خود، صفات و ویژگی‌های مشخصی را برای آرمان‌شهر مطلوب خود خواهان است؛ آرمان‌شهر اسلامی، شهر عدالت، شهر طهارت و پاکی، شهر ذکر و تذکر، شهر اصلاح، شهر شکر، شهر امن و شهر تحقق شأن واقعی انسان در مقام خلیفة الهی است.
 
این مقام مسؤول ادامه داد: اسلام در عین تذکر بر آدمی در هجران از دارالقرار واقعی و بهشت موعود، وعده تحقق حتمی آرمان‌شهری را ارائه می‌دهد که صورت کالبدی آن در سیطره دولت امام دوازدهم، حضرت بقیةالله مهدی موعود(عج)، نمود عینی خواهد پذیرفت؛ انتظار فرج و امید به ظهور انسان کامل و تحقق ابعاد کامله آرمان‌شهر اسلامی در عصر آن حضرت، خود نیاز به افرادی صالح دارد و انتظار افرادی صالح را می طلبد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که، شناخت ویژگی‌ها و صفات آرمان‌شهر موعود اسلامی، ما را در تلاش به رسیدن به مطلوب، یاری می‌دهد و خط مشی مشخصی را در پیمودن مسیر، فرا رویمان می‌نهد، بیان کرد: تحقق آرمان‌شهر اسلامی مهدی موعود(عج) در قالب چهار مضمون؛ جهانشمول بودن و حکومت جهانی آرمان‌شهر اسلامی مهدی موعود(عج)، بهره گیری از تمامی قابلیت‌ها و قدرت‌ها و نیروهای مادی در آرمان‌شهر اسلامی مهدی موعود(عج)، تکامل شگرف علوم در آرمان‌شهر اسلامی مهدی موعود(عج) و اتصال آرمان‌شهر اسلامی مهدی موعود(عج) به عالم های بالا و عالم شهود و غیب قابل بررسی است.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این که تفاوت‌های موعود باوری در تورات و انجیل انکارناپذیر است، افزود: با قدری تأمل و تعمق، این حقیقت آشکار می‌شود که این تمایزات و تفاوت‌ها چندان جوهری نیست.
 
کارشناس مسایل دینی، اعتقاد به منجی موعود و تشکیل حکومت جهانی را یک اشتیاق و میل جهانی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام و ادیان دیگر نیز با وعده ظهور منجی بزرگ، این خواسته و شوق درونی را بی‌پاسخ نگذاشته‌اند و به نوعی این عطش را تازه و زنده نگه داشته‌اند و علی‌رغم تحریف کتاب‌های دینی ادیان گذشته، در بخش‌های زیادی از این کتب به نمونه‌ نویدهایی که از سوی انبیا الهی به امت‌هایشان رسیده است برمی‌خوریم و در همین راستا هر دین و مذهبی با الهام گرفتن از سخنان انبیا و کتب آسمانی خود دم از حکومت واحد جهانی می‌زند و معتقد است فردی مصلح خواهد آمد و جهان را پر از عدل وداد می‌کند.
 
وی با انتقاد از پژوهش‌های تطبیقی متون و آموزه‌های ادیان، افزود: نگاه جزئی و عینی مثبت و بدون پیش فرض منفی به اندیشه مهدویت می‌تواند به عنوان یک فرصت و عاملی برای نزدیک شدن و وحدت ادیان باشد.

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که بزرگ‌ترین تکلیف تاریخ، کار بزرگ‌ترین مرد تاریخ است، یادآور شد: تعابیر بسیار بلندی از همه انبیا از ازل تا خاتم راجع به حضرت حجت رسیده و تقریباً جزء اجتماعی‌ترین موضوعات بین همه ادیان الهی و ابراهیمی بشارت موعود و وعده منجی است و همه گفته‌اند که کار نیمه تمام و ناتمام انبیا و ادیان به دست این مرد بزرگ کامل خواهد شد./9457/ت302/ب4
ارسال نظرات