۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۹۴۲۴
رییس مجتمع فرهنگی مسجد بلال سازمان صدا و سیما:

یکی از وی‍ژگی‌های حکومت امام زمان حاکم شدن صداقت بر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع فرهنگی مسجد بلال سازمان صدا و سیما حاکم شدن صداقت بر جامعه را یکی از وی‍ژگی های حکومت حضرت مهدی(ع) ذکر کرد.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، صبح امروز، همزمان با سالروز میلاد سراسر نور و برکت آخرین ذخیره الهی در زمین مراسم باشکوه دعای ندبه با حضور خیل کثیری از منتظران ظهور، در میدان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمد رضا رنجبر، رییس مجتمع فرهنگی مسجد بلال سازمان صدا و سیما حاکم شدن صداقت بر جامعه را یکی از وی‍ژگی های حکومت حضرت مهدی(ع) دانست و تصریح کرد: امام زمان (عج) پس از ظهور مرکب های چموش خودخواهی، خشم، کینه و دو رویی را دور می کنند و محبت، صفا و صمیمیت را جایگزین آن می کنند.

 

وی با بیان این مطلب که حضرت بقیة الله (ع) انسان ها را بر مرکب های راهوری سوار می کنند تا در آرامش کامل به مقصد برساند، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن زمین مرکبی راهور است که انسان ها را با شتاب می برد بدون آنکه متوجه آن باشند و از امیرالمؤمنین(ع) منقول است که تقوی مثل زمین است، لذا آن مرکبی که انسان ها در زمان ظهور بر آن سوار می شوند مرکب تقوی است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: به دلیل حاکم شدن صداقت است که همه دنیا توسط 313 نفر و به شایسته ترین نحو اداره می شود.

 

وی اظهار داشت: یکی از علائم ظهور که در منابع دیده می شود این است که خوف و هراس عراق را فرا می گیرد و آنها رنگ آرامش را نمی بینند و نا امنی و آشوب در 5 شهر دمشق، فلسطین، اردن، حمص و حلب از دیگر علائم ظهور است.

 

رییس مجتمع فرهنگی مسجد بلال سازمان صدا و سیما ضمن ابراز تأسف از وقایع پیش آمده در کشور عراق و سوریه گفت: نا امنی های به وجود آمده در کشورهای همسایه دل همه مسلمانان را آزرده است لیکن امیدواریم با ظهور هر چه زودتر امام مهدی(ع) همه مسلمانان در صلح و آرامش زندگی کنند.

 

وی تصریح کرد: در زندگی نقش نهر را ایفا نکنید که در مسیر رود قرار می گیرد و راه را بر او تنگ می کند، لذا آب نیز با شتاب از او عبور می کند، بلکه همانند باغ و باغچه باشید که برای آب آغوش باز می کنند و آب نیز در آنها منزل کرده و آنها را سیراب می کند.

 

حجت الاسلام رنجبر افزود: نسبت به پدر و مادر خود همانند باغ عمل کنید و با ادب و خشوع برایشان آغوش بگشایید تا از رحمت الهی بهره مند شوید.

 

وی بر آموزش سبک زندگی در متون درسی دانش آموزان تأکید و خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی و آمار بالای طلاق در جامعه به  این دلیل است که به دخترانمان آشپزی یاد دادیم و زندگی کردن یاد ندادیم.

 

وی تصریح کرد: اگر پسر ما بداند تنها زبانی که زن می فهمد زبان محبت است و اگر دختر ما بداند تنها چیزی که مرد را راضی می کند فرمانبری است، دیگر این همه مشکلات در مسیر زندگیشان به وجود نمی آمد.

 

این کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: اگر بانوان بدانند دین کرامت و بزرگی آنها را می خواهد، با بد حجابی خود را عرضه نمی کنند و  از ارزش خود نمی کاهند.

 

وی گفت: شاید شما را برای یک تار مو به جهنم نبرند اما همین یک تار مو جهنم را به سمت شما خواهد کشاند.

 

وی در پایان با بیان داستانی از زندگی علامه مجلسی، صحیفه سجادیه را نسخه زندگی معرفی کرد و گفت: شبی علامه مجلسی امام زمان(عج) را در خواب ملاقات می کنند و سؤالات خود را از ایشان می پرسد و جواب می گیرد، سپس از ایشان می خواهد تا کتابی به او معرفی کنند که بتواند در زمان های دیگر پاسخ سؤالات خود را بگیرد.

 

حجت الاسلام رنجبر در ادامه بیان داشت: حضرت به او می گویند به بازار خربزه فروش ها برو و از فلان شخص کتاب را بگیر، علامه در عالم خواب به همان بازار می رود و می بیند که شخصی از او سؤال می کند شما از جانب امام زمان(عج) آمده اید سپس به او کتابی می دهد و ایشان از خواب بیدار می شود.

 

وی افزود: علامه مجلسی پس از بیدار شدن بسیار افسوس می خورد که چرا نام آن کتاب را ندید لذا به همان بازاری که حضرت به وی گفته بود می رود و سراغ آن شخص را می گیرد، سپس آن مرد می گوید من تعداد زیادی کتاب دارم خودتان از بین آنها انتخاب کنید، در آن زمان وقتی علامه به کتابخانه نگاه می کند همان کتاب را می یابد که درعالم خواب دیده بود، و قتی کتاب را می گشاید می بیند آن کتاب صحیفه سجادیه است.

 

وی اظهار داشت: علامه مجلسی فرمودند مردم اصفهان پس از شنیدن این ماجرا در کنار قرآن یک کتاب صحیفه سجادیه داشتند و به واسطه برکات این کتاب باب عوالم بسیاری بر من گشوده شد و مردم بسیاری مستجاب الدعوه شدند.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم، که به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری دعای ندبه را قرائت و حاضران در حرکتی نمادین و گل به دست به سمت میدان امام علی (ع) پیاده روی کردند و در پایان به قید قرعه به 14 نفر سفر به مشهد مقدس هدیه داده شد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات