۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۰۹۴۳۱
وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن یک جناح نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه جناح‌های سیاسی است، گفت: وزارت اطلاعات در دولت تدبیر و امید که خاستگاه جناحی ندارد، ابزار بالا بردن یک جناح و به زمین زدن جناحی دیگر، تقویت یک عده و تضعیف عده‌ای دیگر نمی‌شود.
ديدار وزير اطلاعات با مراجع در قم حجت الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله وزارتخانه مطبوع خود پرداخت و مشارکت مردمی را شرط تحقق امنیت پایدار در کشور دانست.

 

وی با بیان اینکه امنیت از رهاوردهای حکومت مهدوی است و در حکومت امام زمان (عج) همه انسان‌ها از امنیتی پایدار توأم با نشاط بهره می‌برند، امنیت را از یکسو حق طبیعی انسان‌ها و از سوی دیگر بسترساز شکوفایی در عرصه‌های مختلفی فرهنگی، اجتماعی و علمی برشمرد.

 

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، تحقق شعار سال را در پرتو امنیت امکان‌پذیر دانست و تصریح کرد: برقراری امنیت شرط شکوفایی فرهنگ و اقتصاد است.

 

امنیت پایدار شرط تحقق شعار سال

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سایه‌ای از حکومت امام زمان (عج) است و یکی از ره‌آوردهای این حکومت باید برقراری امنیت برای مردم باشد، گفت: بدون امنیت، اندیشه‌های فرهنگ‌ساز بارور نمی‌گردد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی شرط رونق اقتصادی کشور در سال فرهنگ و اقتصاد را ایجاد امنیت پایدار در کشور عنوان کرد و افزود: سه مؤلفه امنیت، فرهنگ و اقتصاد در فرهنگ اسلامی پیوند ناگسستنی دارند، امنیت و اقتصاد بسترساز فرهنگ عبودیت هستند و باید فرهنگ عبودیت و بندگی در این سرزمین حکمفرما و نهادینه شود.

 

وی از ایمان و امنیت به عنوان زیرساخت‌های امنیت پایدار و اقتصاد پویا نام برد و گفت: برای امنیت پایدار، فرهنگ پویا و اقتصاد شکوفا باید به هر سه عنصر توجه شود و تحقق شعار سال متوقف بر تحقق امنیت پایدار در سرزمین اسلامی ما است.

 

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه در نظام اسلامی تأمین امنیت بدون چارچوب نیست، اظهار داشت: دست دستگاه‌های امنیتی باز نیست که با هر شکل و رویه‌ای ولو خلاف شرع و اخلاق با توجیه اینکه باید امنیت تولید شود، اقدام کنند.

 

حق ورود به حریم خصوصی مردم را نداریم

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی در نظام اسلامی در چارچوب احکام شرع، اخلاق و قانون تنظیم شده و تفکر اینکه تأمین امنیت و کار اطلاعاتی در چارچوب احکام شرع امکان‌پذیر نیست یک توهین به کمال شرع مقدس اسلام است.

 

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی حق ندارد برای تحقق اهداف خود از راه معصیت الهی وارد شود، گفت: زندگی خصوصی مردم حریم آنان به حساب می‌آید و اسلام به دستگاه‌های اطلاعاتی اجازه ورود به حریم خصوصی آنها را نمی‌دهد و این شوخی‌بردار نیست.

 

وی اخلاص را لازمه انجام مأموریت وزارت اطلاعات عنوان کرد و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همت،‌ تلاش و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) را با عنوان مجاهدت خاموش نامگذاری کرده‌اند، امنیت کشور را با توجه به ناامنی‌های پیرامون کشور و دنیا ملموس دانست.

 

وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن یک جناح نمی شود

وزیر اطلاعات بر ایجاد امنیت همراه با شادکامی و نشاط تأکید کرد و افزود: وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند از یک سو تولید امنیت کند و هم نحوه امنیت به گونه‌ای باشد که لبخند نشاط و شادمانی بر لبان مردم نقش بسته باشد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ، اقتصاد، علم و دانش در بستر امنیت همراه نشاط و شادمانی بارور می‌شود، گفت: اسلام به بهانه امنیت اجازه نمی‌دهد دل کسی شکسته شود، بر این اساس سربازان گمنام امام زمان (عج) بر حسب معارف اسلامی وظیفه خود را انجام و این تعالیم اسلامی را نصب العین خود قرار داده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی ابراز کرد: امنیت پایدار با همراهی مردم محقق می‌شود، مشارکت همه مردم در تولید امنیت هزینه امنیت را کاهش می‌دهد و پایداری و پابرجایی آن افزایش پیدا می‌کند و شرط مشارکت مردم در تولید امنیت آن است که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و سایر دستگاه‌های خدمتگزار به مردم بها داده شود.

 

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه جناح‌های سیاسی است، گفت: در دولت تدبیر و امید که خاستگاه جناحی ندارد، وزارت اطلاعات ابزار بالا بردن یک جناح و به زمین زدن جناحی دیگر، تقویت یک عده و تضعیف عده دیگر نمی‌شود.

 

چرایی عدم اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اطلاعات

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات دست برادری و صیانت به همه افرادی می‌دهد که اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را اولویت خود قرار دهند، اما در برابر دشمنان نظام مظهر اشدا علی الکفار است و پنجه آهنین سربازان گمنان امام زمان امروز در گلوی دشمنان اسلام فرو رفته و فرصت توطئه را از آنان سلب کرده است.

 

وزیر اطلاعات به همه گروه‌های تروریستی و سرویس‌های جاسوسی که بخواهند امنیت کشور را به چالش بکشند، نسبت به برخورد شدید با آنان هشدار داد و گفت: امروز اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات بر شگردها و عوامل دشمن مثال‌زدنی است.

 

وی با اشاره به شناسایی گروه‌های تروریستی در نقاط مختلف کشور و خنثی کردن فعالیت‌های آنان، عدم اطلاع‌رسانی عملکرد فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات را به سبب داشتن احساس امنیت مردم عنوان و ابراز کرد: ما معتقدیم مردم هم باید امنیت داشته باشند هم احساس امنیت./920/پ202/ج

ارسال نظرات