۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۹۶۳۷
نطق انتقادی کریمی قدوسی در صحن علنی مجلس:

افراطیون را به پست و مقام رسانده و اسم آن را اعتدال گذاشته اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با بیان این‌که از آقای روحانی می‌خواهیم به موضع خودش عمل کند و دولت را دولت حاشیه سازی نکند گفت: در مجلس و خارج از آن هیچکس قصد حاشیه سازی ندارد، اگر موضعی هست که شما را عصبانی می کند و شما را خوش نمی آید جنبه دفاع دارد.
کريمي قدوسي جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، امروز یکشنبه 25 خردادماه در نطق میان دستور نشست علنی مجلس شورای اسلامی، خطاب به رییس جمهور گفت: آقای روحانی از شما می خواهیم به موضع خودتان عمل کنید، دولت را دولت حاشیه سازی نکنید، در مجلس و خارج از آن هیچکس قصد حاشیه سازی ندارد.
 
کریمی قدوسی با بیان این‎که ملت و نخبگان به بعضی از مواضع رییس جمهور در نشست سالن وزارت کشور و نشست مطبوعاتی روز گذشته، نقدهای دلسوزانه دارند تصریح کرد: آقای روحانی! خوب است دقت و اصلاح نمایید؛ در نشست خبری شما بیشتر حضور رسانه های دولتی پررنگ بود و رسانه های منتقد شما حضور نداشتند، می خواستند بیایند، اما به آنها گفته شد که جا نداریم که نوعی اعتراض به رفتار سیاسی و اجتماعی شما بوده است.
 
نماینده مردم مشهد با اشاره به این‌که تکذیب، تخریب و تهدید که در تاریخ عملکرد ریاست جمهوری های گذشته کم سابقه بوده است اظهار داشت: آیا عصبانی شدن، پرداختن به حاشیه‌ها، پای نهادهای ملی را به میان کشیدن و الفاظ فاقد محتوای فرهنگی که با آنها منتقدین دولت از سوی دولت یا رسانه‌های حامی دولت مورد تهاجم قرار گرفته است، الفاظی از قبیل افراطی‌ها، بی شناسنامه‌ها، شهروندان درجه دو، دلواپس‌ها، بی‌سوادها، عصر حجری‌ها، از جای خاص تغذیه شونده‌ها، اقلیت‌ها، به پشت سر نگاه کن ها، دین نشناس ها، آخرت نشناس‌ها و زمین خورده ها از سر انصاف است؟
 
وی با بیان این‎که آقای روحانی! بودجه رسانه‌های دولتی را که جمع می‌کنیم بالغ بر صدها میلیارد تومان است، بودجه رسانه‌های حامی شما هم بالغ بر همین رقم است، این بماند و اضافه شود به حمایت از رسانه های خارجی گفت: کجای این رویه مظلوم نمایی دارد و چند رسانه و روزنامه منتقد خود را تخریب می کنید و یا آنها را تهدید به دادگاه می کنید؟ آقای روحانی واقعیت امر این است که شما از جمع کثیری که آنها را اقلیت می دانید واهمه دارید، از منطق آنها می ترسید، قدرت پاسخگوی به مواضع منطقی و خردمندانه و دلسوزانه و انقلابی آنها را ندارید، لذا با فرار به جلو دست به تخریب و تکذیب و تهدید آنها زده اید.
 
کریمی قدوسی با اشاره به این‌که در یکسال گذشته 19 لایحه  از سوی دولت به مجلس فرستاده شده است خطاب به رییس جمهور گفت: شما قول دادید که در 100 روز اول اقدامات اساسی برای رفع مشکلات را انجام دهید، در یکسال گذشته حتی یک لایحه برای حمایت از اقتصاد مقاومتی به مجلس نداده اید، فقط دو لایحه شامل بودجه 93 و اصلاح بودجه 92 در این بودجه بوده است.
 
نماینده مردم مشهد تصریح کرد: می گویید پایه پولی را افزایش نداده اید، چرا از مردم پنهان می کنید؟ دو میلیارد و 600 میلیون دلار از صندوق ذخیره توسعه گرفته اید، در حالی که درآمد وصول نشده بوده و آن را به تبدیل به ریال کردید و عملا پایه پولی را افزایش دادید و با این توجیه کارگاه بزرگ مسکن را به رکود کشاندید.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این‌که جناب آقای روحانی برخورد دوگانه شما اینجا معنا پیدا می کند که در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات می گویید در یک کشور یک پرچم است، یک رهبر است، بعضی دیگر از افراطیون واقعی دم از ارزشها و اطاعت از ولایت می زنند، ولی در عمل ژست اپوزیسیون می گیرید خاطرنشان کرد: ملت عزیز می داند که اگر در اداره کشور در مواضعی و مقاطعی و موضوعاتی مشکل دارند و گرفتاری‌شان رفع نشده ریشه در ولایت گریزی بعضی از مقامات و خواص دارد.
 
وی با اشاره به این‌که رییس جمهور می‌گوید انتظار یک بینش و روش است اظهار داشت: آقای روحانی! آیا بنا ندارید بر اساس رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکوی انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی ارایه دادید و اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی ها قرار دادید با شعار اعتدال، فرقه گرایی جدیدی پایه گذاری کنید. یکبار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می گذرد؟
 
کریمی قدوسی با تاکید بر این‌که فتنه طرح براندازی بوده، کودتای سیاسی بود و یک اختلاف شخصی نبود که دولت می خواهد مساله آن را پاک کنید گفت: آقای روحانی! انتصابات دولت خود را که عمدتا از اصحاب فتنه می باشند توجیه کنید، از عجایب است که اسم این اقدامات را اعتدال می گذارند، افراطیون را به مسند قدرت بر می گردانند، طلبکار ملت هم هستند.
 
نماینده مردم مشهد با اشاره به این‌که می‌گویند به پشت سر خودتان نگاه نکنید، عده‌ای کارشان این است که به پشت سرشان نگاه کنند، می‌ترسند به زمین بخورند ابراز داشت: آقای روحانی چرا برخورد دوگانه؟ چرا خودتان دائم به دولت پشت سر نگاه می کنید و عدم تحرک و تصمیم سازی و ریسک پذیری که لازمه هر دولت است را با سیاه نمایی گذشته به فراموشی می سپارید؟ آقای روحانی تاریخ یعنی عبرت، یعنی نگاه به پشت سر، یعنی درس گیری از گذشته برای آینده، چرا می خواهید عدم تحرک خود و دولت خود را که نتوانسته اید تصمیم سازی و تصمیم گیری کنید و لازمه را برای خروج از اقتصاد از رکود داشته باشید به پای نهادهای عمومی می گذارید؟
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با طرح این سوال که چرا رییس جمهور تهدید می‌کند که در آینده حرف هایی می‌زنم خطاب به روحانی گفت: از مواضع شما بر می آید که در آینده نزدیک می‌خواهید به نهادهای مقدس حماسه ساز و مدافعان راستین این ملت حمله کنید، کارهایی که آقای هاشمی و خاتمی نتوانستند انجام دهند شما می خواهید انجام دهید؟بدانید که اگر آن روز برسد شما یکسره تمام مشروعیت خودتان را از دست خواهید داد.
 
کریمی قدوسی با بیان این‌که از آقای روحانی می‌خواهیم به موضع خودش عمل کند و دولت را دولت حاشیه سازی نکند گفت: در مجلس و خارج از آن هیچکس قصد حاشیه سازی ندارد، اگر موضعی هست که شما را عصبانی می کند و شما را خوش نمی آید جنبه دفاع دارد.
 
نماینده مردم مشهد در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا و شعار ملت این است، کارکنید، کارکنید، کار کنید. اشتغال، اشتغال، اشتغال. جوانان، جوانان، جوانان. مهار تورم، مهار تورم، مهار تورم. فضیلت ها، فضیلت ها، فضیلت ها. فرهنگ دینی، فرهنگ دینی، فرهنگی دینی. فرهنگ انقلابی، اخلاق، عزت و مقابل با ذلت، حکمت و مقابله با بی خردی، مصلحت و مقابله با وا دادگی، غرور ملی، غیرت ملی باورهای اسلامی./959/پ202/ج
 
ارسال نظرات