۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۰۹۷۸۲

نخستین جشنواره جوانان جهادی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره جوانان جهادی با هدف تبیین و الگوسازی فرهنگ جهادی در مشهد برگزار می شود.
نخستین جشنواره جوانان جهادی در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا شیخ زاده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری بیش از 200 برنامه از سوی 50 سمن فعال این اداره به مناسبت هفته جوان، گفت: با توجه به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، نخستین جشنواره جوانان جهادی خراسان رضوی برگزار می شود.

 

وی، شناخت و تبیین صحیح و الگوسازی فرهنگ جهادی را از اهداف این جشنواره نام برد و افزود: در این برنامه که طرح آن در سطح منطقه ای و ملی تدوین شده و امسال به صورت پایلوت در خراسان رضوی اجرا می شود، هدف معرفی یک یا چند نفر در عرصه های مختلف نیست.

 

در ادامه این نشست، سیدکاظم هاشمی، دبیر کانون طلایه داران جهاد و دبیر جشنواره جوانان جهادی تصریح کرد: فرهنگ جهادی با توجه بیانات رهبر معظم انقلاب، شامل سه عنصر خودشناسی، خداشناسی و دشمن شناسی است و این سه، وجه تمایز جوانان جهادی از جوانان نیز محسوب می شود.

 

هاشمی با اشاره به این که تدوین طرح این جشنواره بیش از دو سال زمان برده است، خاطرنشان کرد: محقق و دانشمند جهادی، هنرمند جهادی، خبرنگار جهادی، معلم جهادی، ورزشکار جهادی، قرآنی جهادی، جهادگران بهداشت و درمان، کارآفرین جهادی، واقف و خیّر جهادی، روحانی و مبلغ جهادی، امدادگر جهادی، مادر و همسر جهادی، تشکل جهادی و مدیر جوان یار جهادی، 16 عرصه این جشنواره را شکل می دهد.

 

وی با بیان این که هفته آینده آخرین زمان برای ارائه نام منتخبان این عرصه ها از سوی دستگاه های مربوطه است، یاداور شد: تلاش شده است چهار عرصه اقتصادی، علمی، فرهنگی و ایثار و شهادت در این تعیین عرصه های فوق مورد توجه قرار گیرد./930/پ203/ب

ارسال نظرات